Arduino Polska Forum

Pełna wersja: Jak ustawić funkcje czasu wyjścia na określony i off
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Jestem początkującym dużo czytam, zakupiłem książkę i przeglądam biblioteki żeby choć trochę na początek zrozumieć arduino. Chciałbym ustawić tak funkcje żeby dioda załączyła się na kreslony czas i off tylko bez wyzwalania przyciskiem. Kombinowalem różnie i nie wiem jakiego polecenia użyć. Jeśli trzeba to mogę wrzucić program, który udało mi się przerobić tak jak chciałem tylko z tym czasem nie mogę dać rady.
To jest tak samo, jak z patrzeniem na zegarek. Włączasz światło i od czasu do czasu zerkasz na zegarek. Jak minęła ustalona godzina, to wyłączasz światło.
W Twoim przypadku, zerkanie na zegarek jest równoznaczne ze sprawdzaniem upływu tiknięć funkcji millis().
W głównej pętli umieść kod, który będzie zerkał na millis() i wyłączy LED, gdy minie odpowiednia ilość millisów.
Szukaj "blink without delay".
(02-07-2019, 13:24)brendy napisał(a): [ -> ]Jestem początkującym dużo czytam, zakupiłem książkę i przeglądam biblioteki żeby choć trochę na początek zrozumieć arduino. Chciałbym ustawić tak funkcje żeby dioda załączyła się na kreslony czas i off tylko bez wyzwalania przyciskiem. Kombinowalem różnie i nie wiem jakiego polecenia użyć.
Takie rzeczy są opisane w pierwszych rozdziałach kursów. Przeczytaj więc książkę jeszcze raz.

(02-07-2019, 13:24)brendy napisał(a): [ -> ]Jeśli trzeba to mogę wrzucić program
Jeśli oczekujesz pomocy, to nie możesz ale MUSISZ pokazać to co napisałeś.
Dziękuje za cenne uwagi. Nie wiem jeszcze jak skopiować ten kod na forum, żeby było jak trzeba.

Kod:
int const trigPin = 2;
int const echoPin = 3;
int Red = 4;    // Numer pinu - dioda czerwona
int Green = 5;  // Numer Pinu - dioda zielona
int Elektrozawor = 9;    //  Numer Pinu - elektrozawor
void setup()
{
  Serial.begin(9600);

  // Konfiguracja pinów

  pinMode(trigPin, OUTPUT);