Arduino Polska Forum

Pełna wersja: Czy na Arduino można zarobić?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Tytułowe pytanie umieściłem w dziale offtopic, bo prawdę mówiąc nigdzie mi nie pasowało. Już tłumaczę skąd temat - niedawno podjąłem się niewielkiego zlecenia, chodziło o program dla ESP32. Klient był bardzo zaskoczony, że nie chcę używać bibliotek Arduino i wolę programować w ESP-IDF.
Prawdę mówiąc coraz bardziej zastanawiam się, czy mój wybór był trafny. Ale przy okazji zastanawiam się nad inną kwestią: czy używając Arduino można zarabiać? Nie mam tak dużo doświadczenia, ale jestem bardzo ciekaw jakie są doświadczenia kolegów w tym względzie - czy pojawiają się komercyjne projekty oparte na tej platformie? Jeśli to nie tajemnica - w jakich obszarach można Arduino wykorzystać? Ogólnie jestem ciekaw wszystkiego co dotyczy użycia Arduino w prawdziwym życiu Smile
(19-11-2019, 22:45)elvis napisał(a): [ -> ]Tytułowe pytanie umieściłem w dziale offtopic, bo prawdę mówiąc nigdzie mi nie pasowało. Już tłumaczę skąd temat - niedawno podjąłem się niewielkiego zlecenia, chodziło o program dla ESP32. Klient był bardzo zaskoczony, że nie chcę używać bibliotek Arduino i wolę programować w ESP-IDF.
Ja nie widzę możliwości napisania dobrego programu z wykorzystaniem bibliotek Arduino. Czego się nie tknę trzeba poprawiać a nie zawsze jest to łatwe (np przerwania od przepełnienia timera 0). Trzeba się namęczyć aby zapanować na bibliotekami i lepiej napisać je samemu od nowa.


(19-11-2019, 22:45)elvis napisał(a): [ -> ]czy używając Arduino można zarabiać?
Czy można zarobić?
Tak, publikując artykuł w EdW lub EP. Widzę, że EP "przeszło na ciemną stronę mocy", pojawił się nowy "narybek" i "wysyp" projektów na Arduino niczym niegdyś w Bascom.