Arduino Polska Forum
podłączenie 5v do pinu i monitorowanie - Wersja do druku

+- Arduino Polska Forum (https://forum.arduinopolska.pl)
+-- Dział: Korzystanie z Arduino (https://forum.arduinopolska.pl/dzial-korzystanie-z-arduino)
+--- Dział: Piaskownica (https://forum.arduinopolska.pl/dzial-piaskownica)
+--- Wątek: podłączenie 5v do pinu i monitorowanie (/watek-pod%C5%82%C4%85czenie-5v-do-pinu-i-monitorowanie)

Strony: 1 2 3


podłączenie 5v do pinu i monitorowanie - michalh - 25-05-2019

Cześć,
jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałość Smile
chciałbym podłączyć wyście z zasilacza 5v do pinu w arduimo (mega) i monitorować czy zasilacz jest włączony czy nie.
Na tej podstawie robić akcje.
Np. coś takiego 
Kod:
#define BUTTON_PIN A1 // wescie pod sprawdzenie napiecia
void before()
{
}
void setup()
{
 pinMode(BUTTON_PIN, INPUT);
}
void loop()
{
   int Value = -1;  
   Value = digitalRead(BUTTON_PIN);
   if (Value == HIGH)
      Serial.print("Jestem HIGH ");
   else
      Serial.print("Jestem LOW ");
}

monitor portów pokazuje coś takiego 
Jestem HIGH 
Jestem LOW 
Jestem LOW 
Jestem LOW 
Jestem LOW 
Jestem HIGH
...

dlaczego tak się dzieje ?
Próbowałem INPUT cyfrowy i analogowy.

Proszę o wskazówkę.


RE: podłączenie 5v do pinu i monitorowanie - es2 - 25-05-2019

Na "stykówce" to uruchamiasz?
Łączysz bezpośrednio z zasilacza do GPIO?

PS
Ja bym użył ADC.


RE: podłączenie 5v do pinu i monitorowanie - michalh - 25-05-2019

To do obsługi światła. Mam przekaźnik bistabilny dwutorowy.W jedym torze mam 230V normalnie działa przysik dzwonkowy, a do drugiego toru mam podłączony zasilacz 5V. Na wyjściu z przrkaźnkika 5v podłączyłem arduino do pinu. Kiedy przekaźnik się załącza na wyjściu pojawia sie 5V i to chciałbym wykryć. Na tej podstawie chciałbym zaktualizować stan swiatła.


RE: podłączenie 5v do pinu i monitorowanie - es2 - 25-05-2019

Pokaż schemat, tylko aby nie były to arduinowe kolorowanki.


RE: podłączenie 5v do pinu i monitorowanie - kaczakat - 25-05-2019