Arduino Polska Forum
Fotopułapka do lustrzanki DSLR oparta na AIR i arduino [SOLVED] - Wersja do druku

+- Arduino Polska Forum (https://forum.arduinopolska.pl)
+-- Dział: Korzystanie z Arduino (https://forum.arduinopolska.pl/dzial-korzystanie-z-arduino)
+--- Dział: Piaskownica (https://forum.arduinopolska.pl/dzial-piaskownica)
+--- Wątek: Fotopułapka do lustrzanki DSLR oparta na AIR i arduino [SOLVED] (/watek-fotopu%C5%82apka-do-lustrzanki-dslr-oparta-na-air-i-arduino-solved)

Strony: 1 2 3


Fotopułapka do lustrzanki DSLR oparta na AIR i arduino [SOLVED] - fro - 26-11-2019

  Cześć!
 Parę słów wyjaśnienia na wstępie. Niestety nie jestem ani informatykiem ani elektronikiem, jestem fotografem przyrody i do tego już nie młodym Smile Zbudowałem fotopułapkę do lustrzanki na podstawie opisu z linku poniżej na zasadzie "małpy" bezmyślnie odtwarzającej kroki wykonane przez autora:
https://www.instructables.com/id/Building-an-Active-Infrared-DSLR-Camera-Trap-for-W/
    W wężyku spustowym Canona opartym na Jacku stereo wystarczy zewrzeć "grund" (najniższą sekcję małego jacka) z pierwszą sekcją aby wyostrzyć i z drugą sekcją aby wyzwolić migawkę (zrobić zdjęcie). Obie czynności są od siebie niezależne. Jako, że w tego typu fotopułapkach ostrość ustawia się manualnie sprawa jest prosta - po wykryciu ruchu przez czujniki AIR arduino wykonuje polecenie zwarcia na małym jacku najniższej sekcji z najwyższą - aparat wykonuje zdjęcie - bingo! 
   Działa to bardzo fajnie i wszystko było by super gdyby nie to, że opis jest zrobiony do aparatów Canona a ja fotografuję Nikonem. W Nikonie aby aparat wykonał zdjęcie najpierw musi nastąpić zwarcie sekcji najniższej z pierwszą (tą od autofocusa) i dopiero wtedy zwarcie z górną sekcją wyzwalającą zdjęcie. Zamiast jednego kroku muszą być wykonane dwa. Po wykryciu ruchu musi nastąpić zwarcie najniższej sekcji z pierwszą i z niewielką zwłoką drugą wyzwalającą migawkę.