13-12-2015, 15:43
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-12-2015, 09:54 przez CEO.
Powód edycji: Używamy znaczników kodu
)
Witam
Mam taki problem wykonałem i podłączyłem pod arduino wyświetlacz LCD 16*2 ale pod piny analogowe ( A0, A1, A2,A3,A4,A5) odpowiednio piny LCD RS, E, DB4, DB5, DB6, DB7.
Wiem że wszędzie w przykładach jest by podłączyć LCD pod piny cyfrowe, jednak kiedyś gdy robiłem układy na procesorach ATMEGA i programując w Bascomie tak podłączane wyświetlacze działały bezproblemowo.
Jestem pewien że podłączenie fizyczne jest dobre.
mój program wygląda tak:
Moje pytanie:
Czy w Arduino tak podłączony LCD będzie działał?
Jeżeli jest to możliwe to jak można skonfigurować wyjścia Analogowe by obsługiwały LCD?
Z góry dziękuję za podpowiedź i przepraszam jeżeli to jest zbyt naiwne pytanie.
Mam taki problem wykonałem i podłączyłem pod arduino wyświetlacz LCD 16*2 ale pod piny analogowe ( A0, A1, A2,A3,A4,A5) odpowiednio piny LCD RS, E, DB4, DB5, DB6, DB7.
Wiem że wszędzie w przykładach jest by podłączyć LCD pod piny cyfrowe, jednak kiedyś gdy robiłem układy na procesorach ATMEGA i programując w Bascomie tak podłączane wyświetlacze działały bezproblemowo.
Jestem pewien że podłączenie fizyczne jest dobre.
mój program wygląda tak:
Kod:
#include <LiquidCrystal.h>
LiquidCrystal lcd(A0, A1, A2, A3, A6, A7);
void setup() {
lcd.begin(16, 2); //Deklaracja typu
lcd.clear();
}
void loop() {
lcd.setCursor(0, 0);
lcd.print("Kurs Arduino");
delay(1000);
}
Moje pytanie:
Czy w Arduino tak podłączony LCD będzie działał?
Jeżeli jest to możliwe to jak można skonfigurować wyjścia Analogowe by obsługiwały LCD?
Z góry dziękuję za podpowiedź i przepraszam jeżeli to jest zbyt naiwne pytanie.