Przycisk. Guzik masz w koszuli
Możesz podłączyć od biedy przycisk do wejścia analogowego. Sprawdź w monitorze szeregowym, jakie wartości dostajesz po wciśnięciu przycisku, i po puszczeniu.
Kod może wyglądać w stylu:
1. Stwórz zmienną przechowującą numer Twojej sekwencji.
2. Jeśli wcisnąłeś przycisk, zmienna zwiększa się o 1. Jeśli wartość tej zmiennej (po zwiększeniu wartości) jest większa niż 10, niech wartość tej zmiennej jest równa 1.
3. Jeśli zmienna ma wartość 1, niech uruchomi się sekwencja 1, jeśli 2, to druga, jeśli 3, to... i tak dalej. Możesz użyć instrukcji case.
Możesz podłączyć od biedy przycisk do wejścia analogowego. Sprawdź w monitorze szeregowym, jakie wartości dostajesz po wciśnięciu przycisku, i po puszczeniu.
Kod może wyglądać w stylu:
1. Stwórz zmienną przechowującą numer Twojej sekwencji.
2. Jeśli wcisnąłeś przycisk, zmienna zwiększa się o 1. Jeśli wartość tej zmiennej (po zwiększeniu wartości) jest większa niż 10, niech wartość tej zmiennej jest równa 1.
3. Jeśli zmienna ma wartość 1, niech uruchomi się sekwencja 1, jeśli 2, to druga, jeśli 3, to... i tak dalej. Możesz użyć instrukcji case.