• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Struct = tablica String - Value ?
#2
Możesz stworzyć tablicę struktur, oraz strukturę tablic.
Zacznij naukę, bo to o co pytasz to podstawa podstaw.
Opisz dokładniej o co Ci chodzi, bo pytanie nie jest napisane zgodnie z zasadami języka polskiego.
Ciężko się to czyta.

(Edit)
No dobra, trochę to wyjaśnijmy.
Można stworzyć typ danych dla struktury. Wtedy każda zmienna tego typu będzie przechowywać strukturę.
Kod:
typedef struct {
string imie;
int czas;
}zawodnik;

Teraz tworzymy zmienną dla każdego zawodnika:
Kod:
zawodnik s_Marek;
zawodnik s_Tomek;

Następnie możemy przypisać im wartości.
Kod:
s_Marek.imie = "Marek";
s_Marek.czas= 2500;

s_Tomek.imie = "Tomek";
s_Tomek.czas = 2780;

Drugim sposobem jest stworzenie tablicy struktur.
Kod:
struct {
string imie;
int czas;
}zawodnik[10];

Każda tablica będzie wypełniana tak jak powyżej.
Kod:
zawodnik[0].imie = "Marek";
zawodnik[0].czas = 2500;
itd.....

Albo można wstawić tablicę zmiennych do struktury.
Kod:
struct {
string imie[10];
int czas[10];
}zawodnik;

zawodnik.imie[0] = "Marek";

itd.....

Można też stworzyć typ danych, jak podałem powyżej i stworzyć tablicę zmiennych tego typu.
Kod:
typedef struct {
string imie;
int czas;
}zawodnik;

  zawodnik s_zawodnik[10];
  s_zawodnik[0].imie = "Darek";
  s_zawodnik[0].czas = 2690;
  s_zawodnik[1].imie = "Marek";
  s_zawodnik[1].czas = 3000;
itd....

Każdy sposób jest dobry, wszystko zależy od widzimisię programisty.
Ja osobiście wybrał bym ten ostatni, ponieważ jest dla mnie najbardziej "naturalny", czy przyjazny.

A i zapomniał bym. Ten ostatni sposób jest najprostszy do stworzenia tablicy dynamicznej, o wymiarach określanych podczas pracy programu. Nie musisz rezerwować miejsca w pamięci, jeśli tego nie wykorzystasz, ponieważ graczy nie będzie 10, tylko powiedzmy trzech.

Kod:
int ilu_zawodnikow;
  zawodnik * s_zawodnik = new zawodnik[ilu_zawodnikow];
  s_zawodnik[0].imie = "Darek";
  s_zawodnik[0].czas = 2690;
  s_zawodnik[1].imie = "Marek";
  s_zawodnik[1].czas = 3000;
Jeśli masz problem z kodem lub sprzętem, zadaj pytanie na forum. Nie odpowiadam na PW, jeśli nie dotyczą one spraw forum lub innych tematów prywatnych.

[Obrazek: SsIndaG.jpg]
 
Odpowiedź
  


Wiadomości w tym wątku
Struct = tablica String - Value ? - przez tombag - 24-04-2018, 18:11
RE: Struct = tablica String - Value ? - przez Robson Kerman - 24-04-2018, 22:45
RE: Struct = tablica String - Value ? - przez tombag - 25-04-2018, 18:41
RE: Struct = tablica String - Value ? - przez tombag - 11-05-2018, 13:26

Skocz do:


Przeglądający: 1 gości