24-04-2018, 22:45
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2018, 07:11 przez Robson Kerman.)
Możesz stworzyć tablicę struktur, oraz strukturę tablic.
Zacznij naukę, bo to o co pytasz to podstawa podstaw.
Opisz dokładniej o co Ci chodzi, bo pytanie nie jest napisane zgodnie z zasadami języka polskiego.
Ciężko się to czyta.
(Edit)
No dobra, trochę to wyjaśnijmy.
Można stworzyć typ danych dla struktury. Wtedy każda zmienna tego typu będzie przechowywać strukturę.
Teraz tworzymy zmienną dla każdego zawodnika:
Następnie możemy przypisać im wartości.
Drugim sposobem jest stworzenie tablicy struktur.
Każda tablica będzie wypełniana tak jak powyżej.
Albo można wstawić tablicę zmiennych do struktury.
Można też stworzyć typ danych, jak podałem powyżej i stworzyć tablicę zmiennych tego typu.
Każdy sposób jest dobry, wszystko zależy od widzimisię programisty.
Ja osobiście wybrał bym ten ostatni, ponieważ jest dla mnie najbardziej "naturalny", czy przyjazny.
A i zapomniał bym. Ten ostatni sposób jest najprostszy do stworzenia tablicy dynamicznej, o wymiarach określanych podczas pracy programu. Nie musisz rezerwować miejsca w pamięci, jeśli tego nie wykorzystasz, ponieważ graczy nie będzie 10, tylko powiedzmy trzech.
Zacznij naukę, bo to o co pytasz to podstawa podstaw.
Opisz dokładniej o co Ci chodzi, bo pytanie nie jest napisane zgodnie z zasadami języka polskiego.
Ciężko się to czyta.
(Edit)
No dobra, trochę to wyjaśnijmy.
Można stworzyć typ danych dla struktury. Wtedy każda zmienna tego typu będzie przechowywać strukturę.
Kod:
typedef struct {
string imie;
int czas;
}zawodnik;
Teraz tworzymy zmienną dla każdego zawodnika:
Kod:
zawodnik s_Marek;
zawodnik s_Tomek;
Następnie możemy przypisać im wartości.
Kod:
s_Marek.imie = "Marek";
s_Marek.czas= 2500;
s_Tomek.imie = "Tomek";
s_Tomek.czas = 2780;
Drugim sposobem jest stworzenie tablicy struktur.
Kod:
struct {
string imie;
int czas;
}zawodnik[10];
Każda tablica będzie wypełniana tak jak powyżej.
Kod:
zawodnik[0].imie = "Marek";
zawodnik[0].czas = 2500;
itd.....
Albo można wstawić tablicę zmiennych do struktury.
Kod:
struct {
string imie[10];
int czas[10];
}zawodnik;
zawodnik.imie[0] = "Marek";
itd.....
Można też stworzyć typ danych, jak podałem powyżej i stworzyć tablicę zmiennych tego typu.
Kod:
typedef struct {
string imie;
int czas;
}zawodnik;
zawodnik s_zawodnik[10];
s_zawodnik[0].imie = "Darek";
s_zawodnik[0].czas = 2690;
s_zawodnik[1].imie = "Marek";
s_zawodnik[1].czas = 3000;
itd....
Każdy sposób jest dobry, wszystko zależy od widzimisię programisty.
Ja osobiście wybrał bym ten ostatni, ponieważ jest dla mnie najbardziej "naturalny", czy przyjazny.
A i zapomniał bym. Ten ostatni sposób jest najprostszy do stworzenia tablicy dynamicznej, o wymiarach określanych podczas pracy programu. Nie musisz rezerwować miejsca w pamięci, jeśli tego nie wykorzystasz, ponieważ graczy nie będzie 10, tylko powiedzmy trzech.
Kod:
int ilu_zawodnikow;
zawodnik * s_zawodnik = new zawodnik[ilu_zawodnikow];
s_zawodnik[0].imie = "Darek";
s_zawodnik[0].czas = 2690;
s_zawodnik[1].imie = "Marek";
s_zawodnik[1].czas = 3000;
Jeśli masz problem z kodem lub sprzętem, zadaj pytanie na forum. Nie odpowiadam na PW, jeśli nie dotyczą one spraw forum lub innych tematów prywatnych.