25-04-2018, 22:11
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2018, 22:24 przez Robson Kerman.)
W takim przypadku, można na przykład stworzyć tablicę struktur o wymiarze równym ilości graczy.
Wewnątrz struktury umieścić zmienną "imię", oraz zmienną tablicową "czas" o wymiarze równym ilości rund.
W powyższym mamy czterech zawodników oraz dziesięć rund.
Oczywiście można pokusić się o stworzenie tablic dynamicznych dla ilości zawodników, oraz liczby rund.
Dodawanie czasów no oczywiście w pętli.
Tu masz rundy dla kolejnych graczy, można oczywiście kolejność losować, żeby gracze nie wiedzieli, któremu zapali się dioda. Czyli losować wartość x oraz y. To się nazywa losowanie bez powtórzeń.
A sortowanie, to sortowanie. Sprawdzasz w pętli czy kolejny element w tablicy jest większy od poprzedniego i zamieniasz je miejscami. Wcześniej raczej będziesz liczył średnią tych czasów?
Wewnątrz struktury umieścić zmienną "imię", oraz zmienną tablicową "czas" o wymiarze równym ilości rund.
Kod:
struct {
string imie;
int czas[10];
}zawodnik[4];
W powyższym mamy czterech zawodników oraz dziesięć rund.
Oczywiście można pokusić się o stworzenie tablic dynamicznych dla ilości zawodników, oraz liczby rund.
Dodawanie czasów no oczywiście w pętli.
Kod:
for (int x = 0; x < 10; x++)// dziesięć rund
{ for (int y = 0; y < 4; y++) // czterech zawodników
zawodnik[y].czas[x] = pomiar();
}}
Tu masz rundy dla kolejnych graczy, można oczywiście kolejność losować, żeby gracze nie wiedzieli, któremu zapali się dioda. Czyli losować wartość x oraz y. To się nazywa losowanie bez powtórzeń.
A sortowanie, to sortowanie. Sprawdzasz w pętli czy kolejny element w tablicy jest większy od poprzedniego i zamieniasz je miejscami. Wcześniej raczej będziesz liczył średnią tych czasów?
Jeśli masz problem z kodem lub sprzętem, zadaj pytanie na forum. Nie odpowiadam na PW, jeśli nie dotyczą one spraw forum lub innych tematów prywatnych.