• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Struct = tablica String - Value ?
#4
W takim przypadku, można na przykład stworzyć tablicę struktur o wymiarze równym ilości graczy.
Wewnątrz struktury umieścić zmienną "imię", oraz zmienną tablicową "czas" o wymiarze równym ilości rund.
Kod:
struct {
string imie;
int czas[10];
}zawodnik[4];

W powyższym mamy czterech zawodników oraz dziesięć rund.
Oczywiście można pokusić się o stworzenie tablic dynamicznych dla ilości zawodników, oraz liczby rund.

Dodawanie czasów no oczywiście w pętli.
Kod:
for (int x = 0; x < 10; x++)// dziesięć rund
{ for (int y = 0; y < 4; y++) // czterech zawodników
    zawodnik[y].czas[x] = pomiar();
}}

Tu masz rundy dla kolejnych graczy, można oczywiście kolejność losować, żeby gracze nie wiedzieli, któremu zapali się dioda. Czyli losować wartość x oraz y. To się nazywa losowanie bez powtórzeń.

A sortowanie, to sortowanie. Sprawdzasz w pętli czy kolejny element w tablicy jest większy od poprzedniego i zamieniasz je miejscami. Wcześniej raczej będziesz liczył średnią tych czasów?
Jeśli masz problem z kodem lub sprzętem, zadaj pytanie na forum. Nie odpowiadam na PW, jeśli nie dotyczą one spraw forum lub innych tematów prywatnych.

[Obrazek: SsIndaG.jpg]
 
Odpowiedź
  


Wiadomości w tym wątku
Struct = tablica String - Value ? - przez tombag - 24-04-2018, 18:11
RE: Struct = tablica String - Value ? - przez tombag - 25-04-2018, 18:41
RE: Struct = tablica String - Value ? - przez Robson Kerman - 25-04-2018, 22:11
RE: Struct = tablica String - Value ? - przez tombag - 11-05-2018, 13:26

Skocz do:


Przeglądający: 1 gości