• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bitmapa dla OLED 128x64
#1
Hej, jak w temacie, grafik ze mnie żaden ale staram się zrobić plik BMP dla OLEDa.
Biblioteki jakie użyłem to:
Kod:
#include <Adafruit_GFX.h>
#include <Adafruit_SH1106.h>

Kod generuję z pliku BMP (w załączniku) na stronie:
http://javl.github.io/image2cpp/

wygenerowany kod:
Kod:
static const unsigned char PROGMEM TEMP [] = {
  0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0xf0, 0x00, 0x00, 0x00, 
  0x1f, 0xe0, 0x00, 0x00, 0x01, 0xc1, 0xc0, 0x00, 0x00, 0x06, 0x01, 0x80, 0x00, 0x00, 0x18, 0x06, 
  0x00, 0x00, 0x00, 0xc0, 0x0c, 0x00, 0x00, 0x03, 0x00, 0x30, 0x00, 0x3f, 0xcd, 0xfe, 0xc0, 0x00, 
  0x00, 0x37, 0xfb, 0x00, 0x00, 0x00, 0xdf, 0xec, 0x00, 0x01, 0xf3, 0x7f, 0xb0, 0x00, 0x00, 0x0d, 
  0xfe, 0xc0, 0x00, 0x00, 0x37, 0xfb, 0x00, 0x00, 0x00, 0xdf, 0xec, 0x00, 0x00, 0x03, 0x7f, 0xb0, 
  0x00, 0x00, 0x0d, 0xfe, 0xc0, 0x00, 0x00, 0x37, 0xfb, 0x00, 0x00, 0x00, 0xdf, 0xec, 0x00, 0x00, 
  0x03, 0x7f, 0xb0, 0x00, 0x00, 0x0d, 0xfe, 0xc0, 0x00, 0x00, 0x37, 0xfb, 0x00, 0x00, 0x00, 0xdf, 
  0xec, 0x00, 0x00, 0x03, 0x7f, 0xb0, 0x00, 0x00, 0x0d, 0xfe, 0xc0, 0x00, 0x00, 0x37, 0xfb, 0x00, 
  0x00, 0x00, 0xdf, 0xec, 0x00, 0x00, 0x03, 0x7f, 0xb0, 0x00, 0x00, 0x0d, 0xfe, 0xc0, 0x00, 0x00, 
  0x37, 0xfb, 0x00, 0x00, 0x00, 0xdf, 0xec, 0x00, 0x00, 0x03, 0x7f, 0xb0, 0x00, 0x00, 0x0d, 0xfe, 
  0xc0, 0x00, 0x00, 0x37, 0xfb, 0x00, 0x00, 0x00, 0xdf, 0xec, 0x00, 0x00, 0x07, 0x7f, 0xb0, 0x00, 
  0x00, 0x39, 0xfc, 0x70, 0x00, 0x01, 0xcf, 0xfc, 0xe0, 0x00, 0x0c, 0xff, 0xfd, 0xc0, 0x00, 0x77, 
  0xff, 0xfb, 0x00, 0x01, 0xbf, 0xff, 0xf6, 0x00, 0x0d, 0xff, 0xff, 0xf8, 0x00, 0x37, 0xff, 0xff, 
  0xb0, 0x01, 0xbf, 0xff, 0xfe, 0x40, 0x06, 0xff, 0xff, 0xfb, 0x00, 0x1b, 0xff, 0xff, 0xf4, 0x00, 
  0x6f, 0xff, 0xff, 0xd0, 0x01, 0xbf, 0xff, 0xff, 0x40, 0x06, 0xff, 0xff, 0xfd, 0x00, 0x1b, 0xff, 
  0xff, 0xec, 0x00, 0x3f, 0xff, 0xff, 0xb0, 0x00, 0xdf, 0xff, 0xfe, 0xc0, 0x01, 0x3f, 0xff, 0xf6, 
  0x00, 0x06, 0xff, 0xff, 0xd8, 0x00, 0x1d, 0xff, 0xfe, 0xc0, 0x00, 0x3b, 0xff, 0xf6, 0x00, 0x00, 
  0x73, 0xfe, 0x30, 0x00, 0x00, 0xe3, 0xe3, 0x80, 0x00, 0x00, 0xf8, 0x7c, 0x00, 0x00, 0x00, 0xff, 
  0xc0, 0x00, 0x00, 0x00, 0x30, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x3f
};

Kod rysowania grafiki w kodzie:

Kod:
  display.drawBitmap(0, 0,  TEMP, 38, 63, 1);
  display.display();

rezultat:
   

Ktoś podpowie co robię nie tak ?
Wydaje się jakby był przekoszony o 45*.


Załączone pliki
.bmp   MAX.bmp (Rozmiar: 3.58 KB / Pobrań: 8)
 
Odpowiedź
  


Wiadomości w tym wątku
Bitmapa dla OLED 128x64 - przez error105 - 03-10-2018, 19:57
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez es2 - 03-10-2018, 20:14
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez error105 - 03-10-2018, 20:20
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez es2 - 03-10-2018, 22:24
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez error105 - 04-10-2018, 18:41
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez kaczakat - 03-10-2018, 22:37
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez es2 - 04-10-2018, 20:26
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez error105 - 04-10-2018, 21:24
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez es2 - 04-10-2018, 21:31
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez kaczakat - 05-10-2018, 00:08

Skocz do:


Przeglądający: 1 gości