03-10-2018, 19:57
Hej, jak w temacie, grafik ze mnie żaden ale staram się zrobić plik BMP dla OLEDa.
Biblioteki jakie użyłem to:
Kod generuję z pliku BMP (w załączniku) na stronie:
http://javl.github.io/image2cpp/
wygenerowany kod:
Kod rysowania grafiki w kodzie:
rezultat:
Ktoś podpowie co robię nie tak ?
Wydaje się jakby był przekoszony o 45*.
Biblioteki jakie użyłem to:
Kod:
#include <Adafruit_GFX.h>
#include <Adafruit_SH1106.h>
Kod generuję z pliku BMP (w załączniku) na stronie:
http://javl.github.io/image2cpp/
wygenerowany kod:
Kod:
static const unsigned char PROGMEM TEMP [] = {
0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x03, 0xf0, 0x00, 0x00, 0x00,
0x1f, 0xe0, 0x00, 0x00, 0x01, 0xc1, 0xc0, 0x00, 0x00, 0x06, 0x01, 0x80, 0x00, 0x00, 0x18, 0x06,
0x00, 0x00, 0x00, 0xc0, 0x0c, 0x00, 0x00, 0x03, 0x00, 0x30, 0x00, 0x3f, 0xcd, 0xfe, 0xc0, 0x00,
0x00, 0x37, 0xfb, 0x00, 0x00, 0x00, 0xdf, 0xec, 0x00, 0x01, 0xf3, 0x7f, 0xb0, 0x00, 0x00, 0x0d,
0xfe, 0xc0, 0x00, 0x00, 0x37, 0xfb, 0x00, 0x00, 0x00, 0xdf, 0xec, 0x00, 0x00, 0x03, 0x7f, 0xb0,
0x00, 0x00, 0x0d, 0xfe, 0xc0, 0x00, 0x00, 0x37, 0xfb, 0x00, 0x00, 0x00, 0xdf, 0xec, 0x00, 0x00,
0x03, 0x7f, 0xb0, 0x00, 0x00, 0x0d, 0xfe, 0xc0, 0x00, 0x00, 0x37, 0xfb, 0x00, 0x00, 0x00, 0xdf,
0xec, 0x00, 0x00, 0x03, 0x7f, 0xb0, 0x00, 0x00, 0x0d, 0xfe, 0xc0, 0x00, 0x00, 0x37, 0xfb, 0x00,
0x00, 0x00, 0xdf, 0xec, 0x00, 0x00, 0x03, 0x7f, 0xb0, 0x00, 0x00, 0x0d, 0xfe, 0xc0, 0x00, 0x00,
0x37, 0xfb, 0x00, 0x00, 0x00, 0xdf, 0xec, 0x00, 0x00, 0x03, 0x7f, 0xb0, 0x00, 0x00, 0x0d, 0xfe,
0xc0, 0x00, 0x00, 0x37, 0xfb, 0x00, 0x00, 0x00, 0xdf, 0xec, 0x00, 0x00, 0x07, 0x7f, 0xb0, 0x00,
0x00, 0x39, 0xfc, 0x70, 0x00, 0x01, 0xcf, 0xfc, 0xe0, 0x00, 0x0c, 0xff, 0xfd, 0xc0, 0x00, 0x77,
0xff, 0xfb, 0x00, 0x01, 0xbf, 0xff, 0xf6, 0x00, 0x0d, 0xff, 0xff, 0xf8, 0x00, 0x37, 0xff, 0xff,
0xb0, 0x01, 0xbf, 0xff, 0xfe, 0x40, 0x06, 0xff, 0xff, 0xfb, 0x00, 0x1b, 0xff, 0xff, 0xf4, 0x00,
0x6f, 0xff, 0xff, 0xd0, 0x01, 0xbf, 0xff, 0xff, 0x40, 0x06, 0xff, 0xff, 0xfd, 0x00, 0x1b, 0xff,
0xff, 0xec, 0x00, 0x3f, 0xff, 0xff, 0xb0, 0x00, 0xdf, 0xff, 0xfe, 0xc0, 0x01, 0x3f, 0xff, 0xf6,
0x00, 0x06, 0xff, 0xff, 0xd8, 0x00, 0x1d, 0xff, 0xfe, 0xc0, 0x00, 0x3b, 0xff, 0xf6, 0x00, 0x00,
0x73, 0xfe, 0x30, 0x00, 0x00, 0xe3, 0xe3, 0x80, 0x00, 0x00, 0xf8, 0x7c, 0x00, 0x00, 0x00, 0xff,
0xc0, 0x00, 0x00, 0x00, 0x30, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x3f
};
Kod rysowania grafiki w kodzie:
Kod:
display.drawBitmap(0, 0, TEMP, 38, 63, 1);
display.display();
rezultat:
Ktoś podpowie co robię nie tak ?
Wydaje się jakby był przekoszony o 45*.