Mylisz pojęcia, Vin i VCC to powinny być różne napięcia. Vcc to jest napięcie na pinie uC, Vin to przed regulatorem napięcia. Albo podpinasz >7V do Vin przed regulator napięcia albo Vcc=5V za nim wprost na pin Vcc uC. W każdym przypadku używając zewnętrznego rezystora podciągającego podłączasz go do Vcc i generalnie powinno to być 5V.
Nie robi się kilku wersji napięciowej Attiny85, możesz go zasilić Vcc od 1.8-5.5V i będzie działał, pod warunkiem że częstotliwość taktowania będzie pasować do tego Vcc, przy 1.8V nie można przekraczać 4MHz, przy 3.3V może być max 12MHz, a powyżej wymagane jest napięcie 5V. Napięcia podawane na piny nie mogą przekraczać Vcc, tak że jeśli zasilasz uC 3V to podciągasz piny do 3V, coś powyżej 2V traktowane jest jako stan wysoki, a wszystko poniżej 1V jako stan niski. Interpretacja jest w odniesieniu do Vcc (1/3Vcc, obszar niepewny, 2/3Vcc). Wartości napięć podaję w przybliżeniu, dokładne sprawdź sobie w PDF uC.
Jeśli przekaźniki mają cewki na 12V to musisz podłączyć Vin do 12V, Vin podajesz na cewki, uC będzie zasilany z Vcc=5V, do Vcc podłączasz rezystor podciągający, ale lepiej kup sobie przekaźniki z optoizolacją.
Po zasileniu uC wystarczy wziąć miernik i sprawdzić Vcc. Jak nie masz żadnego multimetru to bieda straszna, jak już z tym zaczynasz gdybać to daleko nie zajedziesz.
Może się zdarzyć, że 1 płytka na 100 przyjdzie skopana, w pozostałych 99 przypadkach to jest błąd użytkownika, szczególnie gdy jest na początku zabawy z Arduino.
Ta płytka wygląda na taką do zabawy z ledami, UNO będzie dużo lepsze do testów, ma przynajmniej jakieś kondensatory elektrolityczne, w razie czego można też podejrzeć co się dzieje przez serial port.
Nie robi się kilku wersji napięciowej Attiny85, możesz go zasilić Vcc od 1.8-5.5V i będzie działał, pod warunkiem że częstotliwość taktowania będzie pasować do tego Vcc, przy 1.8V nie można przekraczać 4MHz, przy 3.3V może być max 12MHz, a powyżej wymagane jest napięcie 5V. Napięcia podawane na piny nie mogą przekraczać Vcc, tak że jeśli zasilasz uC 3V to podciągasz piny do 3V, coś powyżej 2V traktowane jest jako stan wysoki, a wszystko poniżej 1V jako stan niski. Interpretacja jest w odniesieniu do Vcc (1/3Vcc, obszar niepewny, 2/3Vcc). Wartości napięć podaję w przybliżeniu, dokładne sprawdź sobie w PDF uC.
Jeśli przekaźniki mają cewki na 12V to musisz podłączyć Vin do 12V, Vin podajesz na cewki, uC będzie zasilany z Vcc=5V, do Vcc podłączasz rezystor podciągający, ale lepiej kup sobie przekaźniki z optoizolacją.
Po zasileniu uC wystarczy wziąć miernik i sprawdzić Vcc. Jak nie masz żadnego multimetru to bieda straszna, jak już z tym zaczynasz gdybać to daleko nie zajedziesz.
Może się zdarzyć, że 1 płytka na 100 przyjdzie skopana, w pozostałych 99 przypadkach to jest błąd użytkownika, szczególnie gdy jest na początku zabawy z Arduino.
Ta płytka wygląda na taką do zabawy z ledami, UNO będzie dużo lepsze do testów, ma przynajmniej jakieś kondensatory elektrolityczne, w razie czego można też podejrzeć co się dzieje przez serial port.
Miło być decenianym https://buycoffee.to/kaczakat