• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bitmapa dla OLED 128x64
#7
Liczba danych się zgadza
display.drawBitmap(0, 0, TEMP, 38, 63, 1);
czyli rozmiar obrazka to 38*63/8 = 299,25 bajta
static const unsigned char PROGMEM TEMP [] ma (16*18+12) czyli 300 bajtów. Tu jest ok.
Zobacz funkcję drawBitmap(0, 0, TEMP, 38, 63, 1); czy nie ma w niej błędu.

W wyświetlaczach kolorowych ustawia się okno wyświetlania i kierunek, następnie wysyła dane jak leci, kontroler je umieści jak trzeba.
W monochromatcznych jest inaczej. Nie ma okna wyświetlania i trzeba w odpowiednim miejscu umieścić rozkaz ustawiający miejsce od krórego dane mają być zapisywane w pamięci kontrolera. Ponadto, ekran jest podzielony na strony, które też trzeba ustawiać. Fotka wygląda tak, jakby dane były wysyłane bez ustawiania w odpowiednim momencie adresu w kontrolerze.

Jest jeszcze jeden "kruczek". Organizacja danych w wyświetlaczu. Odwzorowanie bajtu może być w pionie albo w poziomie i to w sposób taki jak w VIC C-64. OLED, którego używasz ma odwzorowanie w pionie. Tu akurat nie masz z tym problemy, bo piszesz, że cało ekranowe są ok.
Stawiam więc na skaszanioną obsługę drawBitmap.
 
Odpowiedź
  


Wiadomości w tym wątku
Bitmapa dla OLED 128x64 - przez error105 - 03-10-2018, 19:57
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez es2 - 03-10-2018, 20:14
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez error105 - 03-10-2018, 20:20
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez es2 - 03-10-2018, 22:24
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez error105 - 04-10-2018, 18:41
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez kaczakat - 03-10-2018, 22:37
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez es2 - 04-10-2018, 20:26
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez error105 - 04-10-2018, 21:24
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez es2 - 04-10-2018, 21:31
RE: Bitmapa dla OLED 128x64 - przez kaczakat - 05-10-2018, 00:08

Skocz do:


Przeglądający: 2 gości