04-10-2018, 20:26
Liczba danych się zgadza
display.drawBitmap(0, 0, TEMP, 38, 63, 1);
czyli rozmiar obrazka to 38*63/8 = 299,25 bajta
static const unsigned char PROGMEM TEMP [] ma (16*18+12) czyli 300 bajtów. Tu jest ok.
Zobacz funkcję drawBitmap(0, 0, TEMP, 38, 63, 1); czy nie ma w niej błędu.
W wyświetlaczach kolorowych ustawia się okno wyświetlania i kierunek, następnie wysyła dane jak leci, kontroler je umieści jak trzeba.
W monochromatcznych jest inaczej. Nie ma okna wyświetlania i trzeba w odpowiednim miejscu umieścić rozkaz ustawiający miejsce od krórego dane mają być zapisywane w pamięci kontrolera. Ponadto, ekran jest podzielony na strony, które też trzeba ustawiać. Fotka wygląda tak, jakby dane były wysyłane bez ustawiania w odpowiednim momencie adresu w kontrolerze.
Jest jeszcze jeden "kruczek". Organizacja danych w wyświetlaczu. Odwzorowanie bajtu może być w pionie albo w poziomie i to w sposób taki jak w VIC C-64. OLED, którego używasz ma odwzorowanie w pionie. Tu akurat nie masz z tym problemy, bo piszesz, że cało ekranowe są ok.
Stawiam więc na skaszanioną obsługę drawBitmap.
display.drawBitmap(0, 0, TEMP, 38, 63, 1);
czyli rozmiar obrazka to 38*63/8 = 299,25 bajta
static const unsigned char PROGMEM TEMP [] ma (16*18+12) czyli 300 bajtów. Tu jest ok.
Zobacz funkcję drawBitmap(0, 0, TEMP, 38, 63, 1); czy nie ma w niej błędu.
W wyświetlaczach kolorowych ustawia się okno wyświetlania i kierunek, następnie wysyła dane jak leci, kontroler je umieści jak trzeba.
W monochromatcznych jest inaczej. Nie ma okna wyświetlania i trzeba w odpowiednim miejscu umieścić rozkaz ustawiający miejsce od krórego dane mają być zapisywane w pamięci kontrolera. Ponadto, ekran jest podzielony na strony, które też trzeba ustawiać. Fotka wygląda tak, jakby dane były wysyłane bez ustawiania w odpowiednim momencie adresu w kontrolerze.
Jest jeszcze jeden "kruczek". Organizacja danych w wyświetlaczu. Odwzorowanie bajtu może być w pionie albo w poziomie i to w sposób taki jak w VIC C-64. OLED, którego używasz ma odwzorowanie w pionie. Tu akurat nie masz z tym problemy, bo piszesz, że cało ekranowe są ok.
Stawiam więc na skaszanioną obsługę drawBitmap.