29-03-2020, 10:37
A teraz rozumiem, poszczególne ify miały się wykonywać albo nie co daje przyśpieszenie otwarcia przepustnicy lub zamknięcie. No ale czy zmieniłeś pojedyncze & na podwójne && i czy to coś dało?
Skok przepustnicy możesz zmienić odległością miejsca zaczepu linki od osi serwa.
Z Twojego opisu zachowania się całego "ustrojstwa" wynika, że jest spóźniona reakcja na zmianę obrotów.
Reakcja powinna być natychmiastowa, w Twoim przypadku obroty zmieniają się już znacznie nim je zmierzysz i dodajesz gazu z opóźnieniem. Uśredniając np 20 obrotów tak naprawdę reagujesz jakby na 10 pomiar przyjmując, że zmiana jest liniowa w tym czasie. Podobne to jest do reakcji na poślizg samochodu i kontry kierownicą, które muszą być wyprzedzające w stosunku do reakcji samochodu. Spóźnione reakcje powodują tylko pogorszenie sytuacji i zwiększanie amplitudy poślizgów.
Nie wiem jak, ale przydałby się pomiar szybkości zmiany obrotów co umożliwiłoby odpowiednią reakcję przepustnicy.
Skok przepustnicy możesz zmienić odległością miejsca zaczepu linki od osi serwa.
Z Twojego opisu zachowania się całego "ustrojstwa" wynika, że jest spóźniona reakcja na zmianę obrotów.
Reakcja powinna być natychmiastowa, w Twoim przypadku obroty zmieniają się już znacznie nim je zmierzysz i dodajesz gazu z opóźnieniem. Uśredniając np 20 obrotów tak naprawdę reagujesz jakby na 10 pomiar przyjmując, że zmiana jest liniowa w tym czasie. Podobne to jest do reakcji na poślizg samochodu i kontry kierownicą, które muszą być wyprzedzające w stosunku do reakcji samochodu. Spóźnione reakcje powodują tylko pogorszenie sytuacji i zwiększanie amplitudy poślizgów.
Nie wiem jak, ale przydałby się pomiar szybkości zmiany obrotów co umożliwiłoby odpowiednią reakcję przepustnicy.