• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blynk - przesyłanie wartości między dwoma urządzeniami
#1
Hej, i przyszła pora i na mnie, serwer Blynk oraz dwa ESP8266 i ESP32 działają ok, łączą sie z serwerem i w aplikacji na telefonie je widać poprawnie. Teraz chciałbym by ESP32 wysłało jakaś zmienna i by tą zmienną mógł odczytać sobie ESP8266 - czyli tak zwany most.
Dane statyczne jak na razie.
Kod który zrobiłem wdg manuala Blynka na ESP nadającym:

Kod:
/*************************************************************
  Download latest Blynk library here:
    https://github.com/blynkkk/blynk-library/releases/latest

  Blynk is a platform with iOS and Android apps to control
  Arduino, Raspberry Pi and the likes over the Internet.
  You can easily build graphic interfaces for all your
  projects by simply dragging and dropping widgets.

    Downloads, docs, tutorials: http://www.blynk.cc
    Sketch generator:           http://examples.blynk.cc
    Blynk community:            http://community.blynk.cc
    Follow us:                  http://www.fb.com/blynkapp
                                http://twitter.com/blynk_app

  Blynk library is licensed under MIT license
  This example code is in public domain.

*************************************************************

  You’ll need:
   - Blynk App (download from AppStore or Google Play)
   - ESP8266 board
   - Decide how to connect to Blynk
     (USB, Ethernet, Wi-Fi, Bluetooth, ...)

  There is a bunch of great example sketches included to show you how to get
  started. Think of them as LEGO bricks  and combine them as you wish.
  For example, take the Ethernet Shield sketch and combine it with the
  Servo example, or choose a USB sketch and add a code from SendData
  example.
*************************************************************/

/* Comment this out to disable prints and save space */
#define BLYNK_PRINT Serial


#include <ESP8266WiFi.h>
#include <BlynkSimpleEsp8266.h>

// You should get Auth Token in the Blynk App.
// Go to the Project Settings (nut icon).
char auth[] = "YourAuthToken";

// Your WiFi credentials.
// Set password to "" for open networks.
char ssid[] = "YourNetworkName";
char pass[] = "YourPassword";

WidgetBridge bridge1(V30);

BLYNK_CONNECTED() {
  // Place the AuthToken of the second hardware here
  bridge1.setAuthToken("poprawny"); 
}

void setup()
{
  // Debug console
  Serial.begin(9600);

  Blynk.begin(auth, ssid, pass);
  // You can also specify server:
  //Blynk.begin(auth, ssid, pass, "blynk-cloud.com", 80);
  //Blynk.begin(auth, ssid, pass, IPAddress(192,168,1,100), 8080);
}

void loop()
{
  Blynk.run();
  bridge1.virtualWrite(V30, 1030);

  // You can inject your own code or combine it with other sketches.
  // Check other examples on how to communicate with Blynk. Remember
  // to avoid delay() function!
}



Kod odbierającego blynka:
Kod:
/*************************************************************
  Download latest Blynk library here:
    https://github.com/blynkkk/blynk-library/releases/latest

  Blynk is a platform with iOS and Android apps to control
  Arduino, Raspberry Pi and the likes over the Internet.
  You can easily build graphic interfaces for all your
  projects by simply dragging and dropping widgets.

    Downloads, docs, tutorials: http://www.blynk.cc
    Sketch generator:           http://examples.blynk.cc
    Blynk community:            http://community.blynk.cc
    Follow us:                  http://www.fb.com/blynkapp
                                http://twitter.com/blynk_app

  Blynk library is licensed under MIT license
  This example code is in public domain.

*************************************************************

  You’ll need:
   - Blynk App (download from AppStore or Google Play)
   - ESP8266 board
   - Decide how to connect to Blynk
     (USB, Ethernet, Wi-Fi, Bluetooth, ...)

  There is a bunch of great example sketches included to show you how to get
  started. Think of them as LEGO bricks  and combine them as you wish.
  For example, take the Ethernet Shield sketch and combine it with the
  Servo example, or choose a USB sketch and add a code from SendData
  example.
*************************************************************/

/* Comment this out to disable prints and save space */
#define BLYNK_PRINT Serial


#include <ESP8266WiFi.h>
#include <BlynkSimpleEsp8266.h>
float zmienna;

// You should get Auth Token in the Blynk App.
// Go to the Project Settings (nut icon).
char auth[] = "YourAuthToken";

// Your WiFi credentials.
// Set password to "" for open networks.
char ssid[] = "YourNetworkName";
char pass[] = "YourPassword";

BLYNK_WRITE(V30)
{
  float zmienna = param.asInt();
}

void setup()
{
  // Debug console
  Serial.begin(9600);

  Blynk.begin(auth, ssid, pass);
  // You can also specify server:
  //Blynk.begin(auth, ssid, pass, "blynk-cloud.com", 80);
  //Blynk.begin(auth, ssid, pass, IPAddress(192,168,1,100), 8080);
}

void loop()
{
  Blynk.run();

  // You can inject your own code or combine it with other sketches.
  // Check other examples on how to communicate with Blynk. Remember
  // to avoid delay() function!
}

Niestety dane są widoczne w aplikacji, ale nie są widoczne przez drugie ESP Sad
 
Odpowiedź
#2
(21-10-2018, 10:28)error105 napisał(a): Hej, i przyszła pora i na mnie, serwer Blynk oraz dwa ESP8266 i ESP32 działają ok, łączą sie z serwerem i w aplikacji na telefonie je widać poprawnie. Teraz chciałbym by ESP32 wysłało jakaś zmienna i by tą zmienną mógł odczytać sobie ESP8266 - czyli tak zwany most.
Dane statyczne jak na razie.

to masz opis jak to zrobić na jednym AUTH
https://blynk.pl/systemy-rozproszone-blynk-rzadzi-cz-i/
w następnym odcinku będzie jak to zrobić z widgetem BRIDGE
 
Odpowiedź
  


Skocz do:


Przeglądający: 1 gości