• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Strandtest dla Neopixel
#1
Witam, jeszcze raz potruje wam dupę  ;Wink   ogarnąłem już trochę temat Diod RGB od Adafruit, ale jednej biblioteki nie rozumiem KOMPLETNIE :Smile
Mianowicie chodzi o przykład Strandtest, gdzie są 3 różne programiki napisane w jednym, najbardziej ciekawi mnie rainbow.    

Będę zaznaczał moje pytania od numerami 1,2,3,n.  Mam nadzieję, że uda wam się rozwiać moje wątpliwości Smile

To może od początku : 

#include <Adafruit_NeoPixel.h>   -  to jest jak najbardziej jasne, załączamy bibliotekę.
#ifdef __AVR__                          -  1. Nie mam pojęcia co znaczy AVR, pewnie banalne pytanie. 
  #include <avr/power.h>           -   tu jak rozumiem załączamy nasz AVR, cokolwiek to jest.
#endif                                      - kończymy jeżeli, to też jak najbardziej jasne Tongue

#define PIN 6                            - definiujemy do jakiego pinu podłączyliśmy.



// Parameter 1 = number of pixels in strip
// Parameter 2 = Arduino pin number (most are valid)
// Parameter 3 = pixel type flags, add together as needed:
//   NEO_KHZ800  800 KHz bitstream (most NeoPixel products w/WS2812 LEDs)
//   NEO_KHZ400  400 KHz (classic 'v1' (not v2) FLORA pixels, WS2811 drivers)
//   NEO_GRB     Pixels are wired for GRB bitstream (most NeoPixel products)
//   NEO_RGB     Pixels are wired for RGB bitstream (v1 FLORA pixels, not v2)      2. Co znaczą opisy zaznaczone na                                                                                                                           czerwono
Adafruit_NeoPixel strip = Adafruit_NeoPixel(60, PIN, NEO_GRB + NEO_KHZ800);      
- 3. NEO_GRB + NEO_KHZ800 co to oznacza, domyślam się, że pewnie chodzi o diody + coś, czego nie jestem w stanie stwierdzić.



// IMPORTANT: To reduce NeoPixel burnout risk, add 1000 uF capacitor across
// pixel power leads, add 300 - 500 Ohm resistor on first pixel's data input
// and minimize distance between Arduino and first pixel.  Avoid connecting
// on a live circuit...if you must, connect GND first.    - te opisy są zrozumiałe

void setup() {
  // This is for Trinket 5V 16MHz, you can remove these three lines if you are not using a Trinket
  #if defined (__AVR_ATtiny85__)       4.  -  tutaj jak mniemam chodzi o procesor, jeśli nie to mnie poprawcie Smile 
    if (F_CPU == 16000000) clock_prescale_set(clock_div_1);   5. F_CPU, clock_prescale_set(clock_div_1), co to oznacza.
  #endif
  // End of trinket special code

strip.begin();
  strip.show(); // Initialize all pixels to 'off'   - 6. tego nie rozumiem, to coś w rodzaju jak, pixels.clear ?
}

void loop() {
  // Some example procedures showing how to display to the pixels:
  colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50); // Red                     
  colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50); // Green
  colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50); // Blue
  // Send a theater pixel chase in...
  theaterChase(strip.Color(127, 127, 127), 50); // White
  theaterChase(strip.Color(127, 0, 0), 50); // Red
  theaterChase(strip.Color(0, 0, 127), 50); // Blue                  7. - Co oznaczają pięćdziesiątki oraz nazwy zaznaczone na czerwono. Dlaczego jest strip.color, a nie pixels.color Smile

rainbow(20);
  rainbowCycle(20);
  theaterChaseRainbow(50);     8. Tego kompletnie nie ogarniam :Smile

}


// Fill the dots one after the other with a color
void colorWipe(uint32_t c, uint8_t wait) {                 9. uint32_t c, uint8_t , uint16_t i=0
  for(uint16_t i=0; i<strip.numPixels(); i++) {
    strip.setPixelColor(i, c);  10.  strip.setPixelColor(i, c)
    strip.show();
    delay(wait);
  }
}

void rainbow(uint8_t wait) {           11. Skąd się wzięło to void ranibow i czemu w środku (uint8_t wait)
  uint16_t i, j;                               12. Nie rozumiem kompletnie. Skąd wzięło się to j przykładowo,                                                                  czemu uint16_t ? 

  for(j=0; j<256; j++) {      
    for(i=0; i<strip.numPixels(); i++) {
      strip.setPixelColor(i, Wheel((i+j) & 255));
    }
    strip.show();
    delay(wait);
  }
}                                                   13. Ogólne wytłumaczenie całości, funkcja wheel ? 

14. W dalszej części dzieją się już takie cuda, że kompletnie ich nie rozumiem, więc jakaś dobra duszyczka jak ma czas, to niech odpowie na 14 moich pytań :Smile

// Slightly different, this makes the rainbow equally distributed throughout

void rainbowCycle(uint8_t wait) {
  uint16_t i, j;

  for(j=0; j<256*5; j++) { // 5 cycles of all colors on wheel
    for(i=0; i< strip.numPixels(); i++) {
      strip.setPixelColor(i, Wheel(((i * 256 / strip.numPixels()) + j) & 255));
    }
    strip.show();
    delay(wait);
  }
}

//Theatre-style crawling lights.
void theaterChase(uint32_t c, uint8_t wait) {
  for (int j=0; j<10; j++) {  //do 10 cycles of chasing
    for (int q=0; q < 3; q++) {
      for (int i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
        strip.setPixelColor(i+q, c);    //turn every third pixel on
      }
      strip.show();

      delay(wait);

      for (int i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
        strip.setPixelColor(i+q, 0);        //turn every third pixel off
      }
    }
  }
}

//Theatre-style crawling lights with rainbow effect
void theaterChaseRainbow(uint8_t wait) {
  for (int j=0; j < 256; j++) {     // cycle all 256 colors in the wheel
    for (int q=0; q < 3; q++) {
      for (int i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
        strip.setPixelColor(i+q, Wheel( (i+j) % 255));    //turn every third pixel on
      }
      strip.show();

      delay(wait);

      for (int i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
        strip.setPixelColor(i+q, 0);        //turn every third pixel off
      }
    }
  }
}

// Input a value 0 to 255 to get a color value.
// The colours are a transition r - g - b - back to r.
uint32_t Wheel(byte WheelPos) {
  WheelPos = 255 - WheelPos;
  if(WheelPos < 85) {
    return strip.Color(255 - WheelPos * 3, 0, WheelPos * 3);
  }
  if(WheelPos < 170) {
    WheelPos -= 85;
    return strip.Color(0, WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3);
  }
  WheelPos -= 170;
  return strip.Color(WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3, 0);


Moja przygoda z Arduino, programowaniem w C++ i elektroniką zaczęła się niedawno, chociaż już instalacje Trinketa pokazałem na Forum, więc coś pomóc chcę, niestety brakuje mi podstawowej wiedzy, mam już 2 książki, jedną Arduino dla początkujących a drugą z językiem C++ ale tutaj panowie możecie pomóc w szybszy sposób, także czekam na wasze odpowiedzi, dzięki z góry :Smile 
 
Odpowiedź
  


Skocz do:


Przeglądający: 1 gości