Witam, jeszcze raz potruje wam dupę ; ogarnąłem już trochę temat Diod RGB od Adafruit, ale jednej biblioteki nie rozumiem KOMPLETNIE :
Mianowicie chodzi o przykład Strandtest, gdzie są 3 różne programiki napisane w jednym, najbardziej ciekawi mnie rainbow.
Będę zaznaczał moje pytania od numerami 1,2,3,n. Mam nadzieję, że uda wam się rozwiać moje wątpliwości
To może od początku :
#include <Adafruit_NeoPixel.h> - to jest jak najbardziej jasne, załączamy bibliotekę.
#ifdef __AVR__ - 1. Nie mam pojęcia co znaczy AVR, pewnie banalne pytanie.
#include <avr/power.h> - tu jak rozumiem załączamy nasz AVR, cokolwiek to jest.
#endif - kończymy jeżeli, to też jak najbardziej jasne
#define PIN 6 - definiujemy do jakiego pinu podłączyliśmy.
// Parameter 1 = number of pixels in strip
// Parameter 2 = Arduino pin number (most are valid)
// Parameter 3 = pixel type flags, add together as needed:
// NEO_KHZ800 800 KHz bitstream (most NeoPixel products w/WS2812 LEDs)
// NEO_KHZ400 400 KHz (classic 'v1' (not v2) FLORA pixels, WS2811 drivers)
// NEO_GRB Pixels are wired for GRB bitstream (most NeoPixel products)
// NEO_RGB Pixels are wired for RGB bitstream (v1 FLORA pixels, not v2) 2. Co znaczą opisy zaznaczone na czerwono
Adafruit_NeoPixel strip = Adafruit_NeoPixel(60, PIN, NEO_GRB + NEO_KHZ800);
- 3. NEO_GRB + NEO_KHZ800 co to oznacza, domyślam się, że pewnie chodzi o diody + coś, czego nie jestem w stanie stwierdzić.
// IMPORTANT: To reduce NeoPixel burnout risk, add 1000 uF capacitor across
// pixel power leads, add 300 - 500 Ohm resistor on first pixel's data input
// and minimize distance between Arduino and first pixel. Avoid connecting
// on a live circuit...if you must, connect GND first. - te opisy są zrozumiałe
void setup() {
// This is for Trinket 5V 16MHz, you can remove these three lines if you are not using a Trinket
#if defined (__AVR_ATtiny85__) 4. - tutaj jak mniemam chodzi o procesor, jeśli nie to mnie poprawcie
if (F_CPU == 16000000) clock_prescale_set(clock_div_1); 5. F_CPU, clock_prescale_set(clock_div_1), co to oznacza.
#endif
// End of trinket special code
strip.begin();
strip.show(); // Initialize all pixels to 'off' - 6. tego nie rozumiem, to coś w rodzaju jak, pixels.clear ?
}
void loop() {
// Some example procedures showing how to display to the pixels:
colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50); // Red
colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50); // Green
colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50); // Blue
// Send a theater pixel chase in...
theaterChase(strip.Color(127, 127, 127), 50); // White
theaterChase(strip.Color(127, 0, 0), 50); // Red
theaterChase(strip.Color(0, 0, 127), 50); // Blue 7. - Co oznaczają pięćdziesiątki oraz nazwy zaznaczone na czerwono. Dlaczego jest strip.color, a nie pixels.color
rainbow(20);
rainbowCycle(20);
theaterChaseRainbow(50); 8. Tego kompletnie nie ogarniam :
}
// Fill the dots one after the other with a color
void colorWipe(uint32_t c, uint8_t wait) { 9. uint32_t c, uint8_t , uint16_t i=0
for(uint16_t i=0; i<strip.numPixels(); i++) {
strip.setPixelColor(i, c); 10. strip.setPixelColor(i, c)
strip.show();
delay(wait);
}
}
void rainbow(uint8_t wait) { 11. Skąd się wzięło to void ranibow i czemu w środku (uint8_t wait)
uint16_t i, j; 12. Nie rozumiem kompletnie. Skąd wzięło się to j przykładowo, czemu uint16_t ?
for(j=0; j<256; j++) {
for(i=0; i<strip.numPixels(); i++) {
strip.setPixelColor(i, Wheel((i+j) & 255));
}
strip.show();
delay(wait);
}
} 13. Ogólne wytłumaczenie całości, funkcja wheel ?
14. W dalszej części dzieją się już takie cuda, że kompletnie ich nie rozumiem, więc jakaś dobra duszyczka jak ma czas, to niech odpowie na 14 moich pytań :
// Slightly different, this makes the rainbow equally distributed throughout
void rainbowCycle(uint8_t wait) {
uint16_t i, j;
for(j=0; j<256*5; j++) { // 5 cycles of all colors on wheel
for(i=0; i< strip.numPixels(); i++) {
strip.setPixelColor(i, Wheel(((i * 256 / strip.numPixels()) + j) & 255));
}
strip.show();
delay(wait);
}
}
//Theatre-style crawling lights.
void theaterChase(uint32_t c, uint8_t wait) {
for (int j=0; j<10; j++) { //do 10 cycles of chasing
for (int q=0; q < 3; q++) {
for (int i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
strip.setPixelColor(i+q, c); //turn every third pixel on
}
strip.show();
delay(wait);
for (int i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
strip.setPixelColor(i+q, 0); //turn every third pixel off
}
}
}
}
//Theatre-style crawling lights with rainbow effect
void theaterChaseRainbow(uint8_t wait) {
for (int j=0; j < 256; j++) { // cycle all 256 colors in the wheel
for (int q=0; q < 3; q++) {
for (int i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
strip.setPixelColor(i+q, Wheel( (i+j) % 255)); //turn every third pixel on
}
strip.show();
delay(wait);
for (int i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
strip.setPixelColor(i+q, 0); //turn every third pixel off
}
}
}
}
// Input a value 0 to 255 to get a color value.
// The colours are a transition r - g - b - back to r.
uint32_t Wheel(byte WheelPos) {
WheelPos = 255 - WheelPos;
if(WheelPos < 85) {
return strip.Color(255 - WheelPos * 3, 0, WheelPos * 3);
}
if(WheelPos < 170) {
WheelPos -= 85;
return strip.Color(0, WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3);
}
WheelPos -= 170;
return strip.Color(WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3, 0);
Moja przygoda z Arduino, programowaniem w C++ i elektroniką zaczęła się niedawno, chociaż już instalacje Trinketa pokazałem na Forum, więc coś pomóc chcę, niestety brakuje mi podstawowej wiedzy, mam już 2 książki, jedną Arduino dla początkujących a drugą z językiem C++ ale tutaj panowie możecie pomóc w szybszy sposób, także czekam na wasze odpowiedzi, dzięki z góry :
Mianowicie chodzi o przykład Strandtest, gdzie są 3 różne programiki napisane w jednym, najbardziej ciekawi mnie rainbow.
Będę zaznaczał moje pytania od numerami 1,2,3,n. Mam nadzieję, że uda wam się rozwiać moje wątpliwości
To może od początku :
#include <Adafruit_NeoPixel.h> - to jest jak najbardziej jasne, załączamy bibliotekę.
#ifdef __AVR__ - 1. Nie mam pojęcia co znaczy AVR, pewnie banalne pytanie.
#include <avr/power.h> - tu jak rozumiem załączamy nasz AVR, cokolwiek to jest.
#endif - kończymy jeżeli, to też jak najbardziej jasne
#define PIN 6 - definiujemy do jakiego pinu podłączyliśmy.
// Parameter 1 = number of pixels in strip
// Parameter 2 = Arduino pin number (most are valid)
// Parameter 3 = pixel type flags, add together as needed:
// NEO_KHZ800 800 KHz bitstream (most NeoPixel products w/WS2812 LEDs)
// NEO_KHZ400 400 KHz (classic 'v1' (not v2) FLORA pixels, WS2811 drivers)
// NEO_GRB Pixels are wired for GRB bitstream (most NeoPixel products)
// NEO_RGB Pixels are wired for RGB bitstream (v1 FLORA pixels, not v2) 2. Co znaczą opisy zaznaczone na czerwono
Adafruit_NeoPixel strip = Adafruit_NeoPixel(60, PIN, NEO_GRB + NEO_KHZ800);
- 3. NEO_GRB + NEO_KHZ800 co to oznacza, domyślam się, że pewnie chodzi o diody + coś, czego nie jestem w stanie stwierdzić.
// IMPORTANT: To reduce NeoPixel burnout risk, add 1000 uF capacitor across
// pixel power leads, add 300 - 500 Ohm resistor on first pixel's data input
// and minimize distance between Arduino and first pixel. Avoid connecting
// on a live circuit...if you must, connect GND first. - te opisy są zrozumiałe
void setup() {
// This is for Trinket 5V 16MHz, you can remove these three lines if you are not using a Trinket
#if defined (__AVR_ATtiny85__) 4. - tutaj jak mniemam chodzi o procesor, jeśli nie to mnie poprawcie
if (F_CPU == 16000000) clock_prescale_set(clock_div_1); 5. F_CPU, clock_prescale_set(clock_div_1), co to oznacza.
#endif
// End of trinket special code
strip.begin();
strip.show(); // Initialize all pixels to 'off' - 6. tego nie rozumiem, to coś w rodzaju jak, pixels.clear ?
}
void loop() {
// Some example procedures showing how to display to the pixels:
colorWipe(strip.Color(255, 0, 0), 50); // Red
colorWipe(strip.Color(0, 255, 0), 50); // Green
colorWipe(strip.Color(0, 0, 255), 50); // Blue
// Send a theater pixel chase in...
theaterChase(strip.Color(127, 127, 127), 50); // White
theaterChase(strip.Color(127, 0, 0), 50); // Red
theaterChase(strip.Color(0, 0, 127), 50); // Blue 7. - Co oznaczają pięćdziesiątki oraz nazwy zaznaczone na czerwono. Dlaczego jest strip.color, a nie pixels.color
rainbow(20);
rainbowCycle(20);
theaterChaseRainbow(50); 8. Tego kompletnie nie ogarniam :
}
// Fill the dots one after the other with a color
void colorWipe(uint32_t c, uint8_t wait) { 9. uint32_t c, uint8_t , uint16_t i=0
for(uint16_t i=0; i<strip.numPixels(); i++) {
strip.setPixelColor(i, c); 10. strip.setPixelColor(i, c)
strip.show();
delay(wait);
}
}
void rainbow(uint8_t wait) { 11. Skąd się wzięło to void ranibow i czemu w środku (uint8_t wait)
uint16_t i, j; 12. Nie rozumiem kompletnie. Skąd wzięło się to j przykładowo, czemu uint16_t ?
for(j=0; j<256; j++) {
for(i=0; i<strip.numPixels(); i++) {
strip.setPixelColor(i, Wheel((i+j) & 255));
}
strip.show();
delay(wait);
}
} 13. Ogólne wytłumaczenie całości, funkcja wheel ?
14. W dalszej części dzieją się już takie cuda, że kompletnie ich nie rozumiem, więc jakaś dobra duszyczka jak ma czas, to niech odpowie na 14 moich pytań :
// Slightly different, this makes the rainbow equally distributed throughout
void rainbowCycle(uint8_t wait) {
uint16_t i, j;
for(j=0; j<256*5; j++) { // 5 cycles of all colors on wheel
for(i=0; i< strip.numPixels(); i++) {
strip.setPixelColor(i, Wheel(((i * 256 / strip.numPixels()) + j) & 255));
}
strip.show();
delay(wait);
}
}
//Theatre-style crawling lights.
void theaterChase(uint32_t c, uint8_t wait) {
for (int j=0; j<10; j++) { //do 10 cycles of chasing
for (int q=0; q < 3; q++) {
for (int i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
strip.setPixelColor(i+q, c); //turn every third pixel on
}
strip.show();
delay(wait);
for (int i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
strip.setPixelColor(i+q, 0); //turn every third pixel off
}
}
}
}
//Theatre-style crawling lights with rainbow effect
void theaterChaseRainbow(uint8_t wait) {
for (int j=0; j < 256; j++) { // cycle all 256 colors in the wheel
for (int q=0; q < 3; q++) {
for (int i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
strip.setPixelColor(i+q, Wheel( (i+j) % 255)); //turn every third pixel on
}
strip.show();
delay(wait);
for (int i=0; i < strip.numPixels(); i=i+3) {
strip.setPixelColor(i+q, 0); //turn every third pixel off
}
}
}
}
// Input a value 0 to 255 to get a color value.
// The colours are a transition r - g - b - back to r.
uint32_t Wheel(byte WheelPos) {
WheelPos = 255 - WheelPos;
if(WheelPos < 85) {
return strip.Color(255 - WheelPos * 3, 0, WheelPos * 3);
}
if(WheelPos < 170) {
WheelPos -= 85;
return strip.Color(0, WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3);
}
WheelPos -= 170;
return strip.Color(WheelPos * 3, 255 - WheelPos * 3, 0);
Moja przygoda z Arduino, programowaniem w C++ i elektroniką zaczęła się niedawno, chociaż już instalacje Trinketa pokazałem na Forum, więc coś pomóc chcę, niestety brakuje mi podstawowej wiedzy, mam już 2 książki, jedną Arduino dla początkujących a drugą z językiem C++ ale tutaj panowie możecie pomóc w szybszy sposób, także czekam na wasze odpowiedzi, dzięki z góry :