• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tablica w zakładce
#1
Witam,

Potrzebuję umieścić tablicę lub kilka tablic w zakładce IDE Arduino.

Kiedy tablica znajduje się w głównej zakładce IDE wszystko działa dobrze:

[Obrazek: tab1.jpg]


Natomiast, gdy umieszczę tablicę w zakładce pojawia się problem:

[Obrazek: tab2.jpg]

[Obrazek: tab3.jpg]


Jak zrobić aby można było odczytywać zawartość tablicy, która umieszczona jest w zakładce?


Pzdr.
Jeżeli pomogłem, to poproszę o punkt reputacji Big Grin
 
Odpowiedź
#2
Nie możesz tak, zakładki to taki drugi program możesz się odwołać do funkcji tylko poleceniem xxx();

zmienne trzymamy w tym co się wykonuje...

Zakładki powstały tylko aby ułatwić dzielić program
Arduino zostało wymyślone po to, by robić dobrze jedną prostą rzecz – migać diodą. 
 
Odpowiedź
#3
Potrzebuję kilku dużych tablic i nie chciałbym ich umieszczać bezpośrednio w głównej zakładce.

Może zaproponujecie jakieś inne rozwiązanie? Może jakaś biblioteka lub coś innego...

Jak to zrobić aby miało to ręce i nogi i aby nie zaśmiecać głównej zakładki?
Jeżeli pomogłem, to poproszę o punkt reputacji Big Grin
 
Odpowiedź
#4
Mi się wydaje ze lepszy był by "Plik nagłówkowy"

A później tylko do niego sie odwołaj "#include "nazwaPliku.h"

Oczywiście plik musi być w tym samym katalogu co program..

Robisz to tak sam tylko w nazwie daj "zakładka.h"

i później się do niej odwołaj
#include "zakladka.h"
Arduino zostało wymyślone po to, by robić dobrze jedną prostą rzecz – migać diodą. 
 
Odpowiedź
#5
WIELKIE DZIĘKI!

Działa :}
Jeżeli pomogłem, to poproszę o punkt reputacji Big Grin
 
Odpowiedź
#6
Z ArduinoIDE nigdy nie korzystałem, ale myślę że najlepiej to zrobić jak Jarewa pisze, albo spróbuj tablicę umieścić w funkcji, która zwróci konkretny jej element.

Kod:
int tablica(int x){
int tablica[]={1,2,3,4,5};
return tablica[x];
}

A w zakładce głównej:

Kod:
int wartosc = tablica(3);

edit: O widzę że się udało sposobem klasycznym. Gratuluję postępów.
Jeśli masz problem z kodem lub sprzętem, zadaj pytanie na forum. Nie odpowiadam na PW, jeśli nie dotyczą one spraw forum lub innych tematów prywatnych.

[Obrazek: SsIndaG.jpg]
 
Odpowiedź
#7
A jeszcze coś dodam bo warto wspomnieć duże zmienne trzymamy w pamięci flash wiec zdefiniowana tablica powinna wyglądać

const int tablica[] PROGMEM = {

Ardunio ma mało pamięci RAM wiec warto oszczędzać...
Arduino zostało wymyślone po to, by robić dobrze jedną prostą rzecz – migać diodą. 
 
Odpowiedź
  


Skocz do:


Przeglądający: 1 gości