• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
UNO + WS2812B pytanie odnośnie kodu
#1
Witam. Zawsze wszystkie, jakiekolwiek swoje programy wysterowane miałem na jeden pin. Czy jest możliwość aby wysyłać dwa różne sygnały na dwa inne piny.
Tutaj podam przykładowy wbudowany w program arduino kod ( jest to swiecenie diod wyglądające na ogien akurat) jak wiadomo trzeba podać ilość diód i nr pinu obsługującego. Chciałbym podłączyć 2 paski z różnymi ilościami diód np pierwszy pasek miałby 27 a drugi 12 diod. Co za tym idzie na każdy pin musi wyjść oddzielne wysterowanie. Jak? i czy w ogóle da sie coś takiego zrobić?

Dziękuję serdecznie za pomoc.

Kod:
#include <FastLED.h>

#define LED_PIN     5
#define COLOR_ORDER GRB
#define CHIPSET     WS2811
#define NUM_LEDS    30

#define BRIGHTNESS  200
#define FRAMES_PER_SECOND 60

bool gReverseDirection = false;

CRGB leds[NUM_LEDS];

void setup() {
 delay(3000); // sanity delay
 FastLED.addLeds<CHIPSET, LED_PIN, COLOR_ORDER>(leds, NUM_LEDS).setCorrection( TypicalLEDStrip );
 FastLED.setBrightness( BRIGHTNESS );
}

void loop()
{
 // Add entropy to random number generator; we use a lot of it.
 random16_add_entropy( random());

 Fire2012(); // run simulation frame
 
 FastLED.show(); // display this frame
 FastLED.delay(1000 / FRAMES_PER_SECOND);
}


// Fire2012 by Mark Kriegsman, July 2012
// as part of "Five Elements" shown here: http://youtu.be/knWiGsmgycY
////
// This basic one-dimensional 'fire' simulation works roughly as follows:
// There's a underlying array of 'heat' cells, that model the temperature
// at each point along the line.  Every cycle through the simulation,
// four steps are performed:
//  1) All cells cool down a little bit, losing heat to the air
//  2) The heat from each cell drifts 'up' and diffuses a little
//  3) Sometimes randomly new 'sparks' of heat are added at the bottom
//  4) The heat from each cell is rendered as a color into the leds array
//     The heat-to-color mapping uses a black-body radiation approximation.
//
// Temperature is in arbitrary units from 0 (cold black) to 255 (white hot).
//
// This simulation scales it self a bit depending on NUM_LEDS; it should look
// "OK" on anywhere from 20 to 100 LEDs without too much tweaking.
//
// I recommend running this simulation at anywhere from 30-100 frames per second,
// meaning an interframe delay of about 10-35 milliseconds.
//
// Looks best on a high-density LED setup (60+ pixels/meter).
//
//
// There are two main parameters you can play with to control the look and
// feel of your fire: COOLING (used in step 1 above), and SPARKING (used
// in step 3 above).
//
// COOLING: How much does the air cool as it rises?
// Less cooling = taller flames.  More cooling = shorter flames.
// Default 50, suggested range 20-100
#define COOLING  55

// SPARKING: What chance (out of 255) is there that a new spark will be lit?
// Higher chance = more roaring fire.  Lower chance = more flickery fire.
// Default 120, suggested range 50-200.
#define SPARKING 120


void Fire2012()
{
// Array of temperature readings at each simulation cell
 static byte heat[NUM_LEDS];

 // Step 1.  Cool down every cell a little
   for( int i = 0; i < NUM_LEDS; i++) {
     heat[i] = qsub8( heat[i],  random8(0, ((COOLING * 10) / NUM_LEDS) + 2));
   }
 
   // Step 2.  Heat from each cell drifts 'up' and diffuses a little
   for( int k= NUM_LEDS - 1; k >= 2; k--) {
     heat[k] = (heat[k - 1] + heat[k - 2] + heat[k - 2] ) / 3;
   }
   
   // Step 3.  Randomly ignite new 'sparks' of heat near the bottom
   if( random8() < SPARKING ) {
     int y = random8(7);
     heat[y] = qadd8( heat[y], random8(160,255) );
   }

   // Step 4.  Map from heat cells to LED colors
   for( int j = 0; j < NUM_LEDS; j++) {
     CRGB color = HeatColor( heat[j]);
     int pixelnumber;
     if( gReverseDirection ) {
       pixelnumber = (NUM_LEDS-1) - j;
     } else {
       pixelnumber = j;
     }
     leds[pixelnumber] = color;
   }
}
 
Odpowiedź
#2
Możesz użyć diod na 1wire albo użyć de-multipleksera lub (ale tylko parzysta ilość działa skutecznie aczkolwiek można mieszać) podłączasz do 1 pinu podłączasz 2 diody jedna pin katoda druga pin anoda tym sposobem dając 1 świecisz 1 diodę dając 2 świecisz druga wada jest to ze jeżeli chcesz wyłączyć to musisz użyć jeszcze jednego pinu do całej sieci diod która będzie odłączać pozostałe nogi od 0 i 1 inaczej nie ma możliwości
[Obrazek: banerelektronika.jpg]



Jeśli pomogłem podziękuj punktem reputacji Wink
 
Odpowiedź
  


Skocz do:


Przeglądający: 1 gości