• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Walka z kodem cd
#1
Witam mam znów za pewnie błahy problem a mianowicie chciałem do tematu huśtawki dołożyć włącznik temat udało się (niby) ogarnąć napisałem kawałek kodu ale drganie styków całą zabawę rozpierniczyło. Przeszukałem forum arduino.cc i znalazłem przykład jak przy użyciu funkcji debounce temat ogarnąć. I tu zaczynają się schody nie mogę wykombinować w którym miejscu umieścić program huśtawki (który działa super) żeby po "wyłączeniu" czyli port tranzystora LOW program przestał zmieniać stany portów 8 i 10
Kod:
unsigned long miganie2 = 355;
unsigned long miganie3 = 699;
unsigned long zapamietanyCzas2 = 0;
unsigned long zapamietanyCzas3 = 0;
byte stan = 0;
const int buttonPin = 3;    // the number of the pushbutton pin
const int ledPin = 5;      // the number of the LED pin

// Variables will change:
int ledState = LOW;         // the current state of the output pin
int buttonState;             // the current reading from the input pin
int lastButtonState = LOW;   // the previous reading from the input pin

// the following variables are unsigned longs because the time, measured in
// milliseconds, will quickly become a bigger number than can be stored in an int.
unsigned long lastDebounceTime = 0;  // the last time the output pin was toggled
unsigned long debounceDelay = 50;    // the debounce time; increase if the output flickers

void setup() {
  pinMode(8, OUTPUT);
  pinMode(10, OUTPUT);
  digitalWrite(8, HIGH);
  digitalWrite(10, HIGH);
  pinMode(buttonPin, INPUT);
  pinMode(ledPin, OUTPUT);

  // set initial LED state
  digitalWrite(ledPin, ledState);
}

void loop() {
  // read the state of the switch into a local variable:
  int reading = digitalRead(buttonPin);

  if (reading != lastButtonState) {
    // reset the debouncing timer
    lastDebounceTime = millis();
  }

  if ((millis() - lastDebounceTime) > debounceDelay) {

    if (reading != buttonState) {
   
      buttonState = reading;

      // only toggle the LED if the new button state is HIGH
      if (buttonState == HIGH) {
       
        ledState = !ledState;
      }
     
    }
   
  }

  // set the LED:
  digitalWrite(ledPin, ledState);

  if (millis() - zapamietanyCzas2 >= miganie2 && stan == 0)
  {
    digitalWrite(8, LOW);
    digitalWrite(10, HIGH);
    stan = 1;
    zapamietanyCzas3 = millis();
  }

  if (millis() - zapamietanyCzas3 >= miganie3 && stan == 1)
  {
    digitalWrite(8, HIGH);
    digitalWrite(10, LOW);
    stan = 0;
    zapamietanyCzas2 = millis();
  }
  // save the reading. Next time through the loop, it'll be the lastButtonState:
  lastButtonState = reading;
}
 
Odpowiedź
#2
Spróbuj tego, może trzeba odwrócić logikę bo nie wiem kiedy świeci dioda.
Kod:
unsigned long miganie2 = 355;
unsigned long miganie3 = 699;
unsigned long zapamietanyCzas2 = 0;
unsigned long zapamietanyCzas3 = 0;
byte stan = 0;
const int buttonPin = 3;    // the number of the pushbutton pin
const int ledPin = 5;      // the number of the LED pin

// Variables will change:
int ledState = LOW;         // the current state of the output pin
int buttonState;             // the current reading from the input pin
int lastButtonState = LOW;   // the previous reading from the input pin

// the following variables are unsigned longs because the time, measured in
// milliseconds, will quickly become a bigger number than can be stored in an int.
unsigned long lastDebounceTime = 0;  // the last time the output pin was toggled
unsigned long debounceDelay = 50;    // the debounce time; increase if the output flickers

void setup() {
  pinMode(8, OUTPUT);
  pinMode(10, OUTPUT);
  digitalWrite(8, HIGH);
  digitalWrite(10, HIGH);
  pinMode(buttonPin, INPUT);
  pinMode(ledPin, OUTPUT);

  // set initial LED state
  digitalWrite(ledPin, ledState);
}

void loop() {
  // read the state of the switch into a local variable:
  int reading = digitalRead(buttonPin);

  if (reading != lastButtonState)
  {
    // reset the debouncing timer
    lastDebounceTime = millis();
  }

  if ((millis() - lastDebounceTime) > debounceDelay)
  {
    if (reading != buttonState)
    {
      buttonState = reading;
      // only toggle the LED if the new button state is HIGH
      if (buttonState == HIGH)
      {
        ledState = !ledState;
      }
    }
  }

  // set the LED:
  digitalWrite(ledPin, ledState);
  if (ledState == LOW)
  {
    if (millis() - zapamietanyCzas2 >= miganie2 && stan == 0)
    {
      digitalWrite(8, LOW);
      digitalWrite(10, HIGH);
      stan = 1;
      zapamietanyCzas3 = millis();
    }

    if (millis() - zapamietanyCzas3 >= miganie3 && stan == 1)
    {
      digitalWrite(8, HIGH);
      digitalWrite(10, LOW);
      stan = 0;
      zapamietanyCzas2 = millis();
    }
  }
  if (ledState == HIGH)
  {
    digitalWrite(8, HIGH);
    digitalWrite(10, HIGH);
  }

  // save the reading. Next time through the loop, it'll be the lastButtonState:
  lastButtonState = reading;
}
 
Odpowiedź
#3
(26-01-2020, 14:20)grzesio.px napisał(a): Witam mam znów za pewnie błahy problem a mianowicie chciałem do tematu huśtawki dołożyć włącznik temat udało się (niby) ogarnąć napisałem kawałek kodu ale drganie styków całą zabawę rozpierniczyło. Przeszukałem forum arduino.cc i znalazłem przykład jak przy użyciu funkcji debounce temat ogarnąć. I tu zaczynają się schody nie mogę wykombinować w którym miejscu umieścić program huśtawki (który działa super) żeby po "wyłączeniu" czyli port tranzystora LOW program przestał zmieniać stany portów 8 i 10
Kod:
unsigned long miganie2 = 355;
unsigned long miganie3 = 699;
unsigned long zapamietanyCzas2 = 0;
unsigned long zapamietanyCzas3 = 0;
byte stan = 0;
const int buttonPin = 3;    // the number of the pushbutton pin
const int ledPin = 5;      // the number of the LED pin

// Variables will change:
int ledState = LOW;         // the current state of the output pin
int buttonState;             // the current reading from the input pin
int lastButtonState = LOW;   // the previous reading from the input pin

// the following variables are unsigned longs because the time, measured in
// milliseconds, will quickly become a bigger number than can be stored in an int.
unsigned long lastDebounceTime = 0;  // the last time the output pin was toggled
unsigned long debounceDelay = 50;    // the debounce time; increase if the output flickers

void setup() {
  pinMode(8, OUTPUT);
  pinMode(10, OUTPUT);
  digitalWrite(8, HIGH);
  digitalWrite(10, HIGH);
  pinMode(buttonPin, INPUT);
  pinMode(ledPin, OUTPUT);

  // set initial LED state
  digitalWrite(ledPin, ledState);
}

void loop() {
  // read the state of the switch into a local variable:
  int reading = digitalRead(buttonPin);

  if (reading != lastButtonState) {
    // reset the debouncing timer
    lastDebounceTime = millis();
  }

  if ((millis() - lastDebounceTime) > debounceDelay) {

    if (reading != buttonState) {
   
      buttonState = reading;

      // only toggle the LED if the new button state is HIGH
      if (buttonState == HIGH) {
       
        ledState = !ledState;
      }
     
    }
   
  }

  // set the LED:
  digitalWrite(ledPin, ledState);

  if (millis() - zapamietanyCzas2 >= miganie2 && stan == 0)
  {
    digitalWrite(8, LOW);
    digitalWrite(10, HIGH);
    stan = 1;
    zapamietanyCzas3 = millis();
  }

  if (millis() - zapamietanyCzas3 >= miganie3 && stan == 1)
  {
    digitalWrite(8, HIGH);
    digitalWrite(10, LOW);
    stan = 0;
    zapamietanyCzas2 = millis();
  }
  // save the reading. Next time through the loop, it'll be the lastButtonState:
  lastButtonState = reading;
}


Kod:
  pinMode(buttonPin, INPUT);

Zmień to na pinMode(buttonPin, INPUT_PULLUP);

to właściwie powinno Ci wystarczyć dopisz sobie metodę z licznikiem która zablokuje stan buttonPin na jakiś krótki czas po naciśnięciu, to powinno wyeliminować efekt drgań styków.
 
Odpowiedź
#4
@kataklysm, jego program eliminacji drgania styków bardzo dobrze działa, zapala i gasi ładnie diodę. Dodałem tylko if y aby huśtawka uruchamiałe się, gdy dioda świeci i zatrzymywała jak nie świeci. Sprawdziłem na modelu "diodkowym". No tak masz rację trzeba dać podciągnięcie, ja dałem zewnętrzny oporniczek.
 
Odpowiedź
#5
Dzięki chłopaki ratujecie mi kolejny raz życie. Pozdrawiam
 
Odpowiedź
  


Skocz do:


Przeglądający: 1 gości