(13-04-2018, 12:31)tombag napisał(a): jak ją przelecieć i wywalić powtarzające się String'i
Lub podczas dodawania String'a sprawdzić czy takie coś już w nim jest. Jeśli tak to nie dodawaj, jeśli nie dodawaj do tablicy
"Przelecieć" można przez strstr.
Kod:
if ( strstr( wskażnik_na_ciąg1, wskażnik_na_ciąg2 )
{
strcat( wskaźnik_na_ciąg1, wskaźnik_na_ciąg2 ); // Dodajemy
}
else
{
//nie dodajemy
}
(13-04-2018, 15:07)Robson Kerman napisał(a): 2) Warunek porównania IF($string==$string)
W PHP to zadziała, w Basic też. Porównanie strignów w C przez proste == nie zadziała bo porównane będą dwa wskaźniki a skoro teksty są w różnych miejscach w pamięci, to wynikiem zawsze będzie fałsz. W c porównanie wykonuje się instrukcją
Kod:
if( !strcmp( string1, string2) )
{
}
W C zmienna nie może zaczynac się od znaku $, operator też.
Arduino ma pewne ułatwienia, udziwnienia więc zapytam z ciekawości (szukając pobieżnie nie znalazłem odpowiedzi) można używać $string?
(13-04-2018, 18:27)adix napisał(a): Możesz użyć =+ albo+= dokładnie nie pamiętam.
Wszystkie operatory moga być używane w takiej postaci
itd ale nie (mowa o C, C++) na stringach, do tego służy strcat. Tu znów pytanie, może w Arduino jest to dopuszczalne?