Arduino Polska Forum

Pełna wersja: Wskaźnik spadku i wzrostu napięcia na arduino
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam,

 jestem nowy na forum i zielony w programowaniu Arduino, chciał bym wykonać wskaźnik spadku i wzrostu napięcia, informacja wyświetlana by była na wyświetlaczu takim standardowym do arduino Wyglądało by to tak. Po lewej stronie wyświetlacza napis spadek a po prawej wzrost i w momencie spadku napiecia pod napisem spadek pojawiał by się X lub kwadracik. Mam nadzieje że ktoś pomoże. Całość podłączona by była do wyjścia urządzenia  na którym utrzymuje  sie npiecie  2,5V i na pewne  reakcje spada  do 2,3v lub wzrasta do 2.8v.



pozdrawiam
Tu masz kod który co 1 s mierzy wejście analogRead(A0) jeżeli poprzedni wynik był mniejszy po prawej zaświeci się "SPADEK" jeżeli większy po lewej "WZROST" jak będzie taki sam tylko pomiar .Czego ci nie napisałem ? przelicznika napięcia , musisz się pobawić sam jako zadanie domowe Wink

użyj najprostszego sposobu np. "int z = map(analogRead(A0) , 0, 1023 , 0, 5 );" dla logiki 5v lub "int z = map(analogRead(A0) , 0, 1023 , 0, 3.3 ); "
dodam że musisz podstawić właściwą linijkę w odpowiednie miejsce i zamienić 1 wpis na "z"


Kod:
#include <LiquidCrystal.h>

float x = 0;
float y = 0;

LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 3, 2);

void setup() {

lcd.begin(16, 2);

x = analogRead(A0);
y = analogRead(A0);

}

void loop() {
  
if ( y > x ){
lcd.setCursor(0,0);
lcd.print("WZROST");
lcd.setCursor(10,0);
lcd.print("      ");}

else if( y < x ){
lcd.setCursor(10,0);
lcd.print("SPADEK");
lcd.setCursor(0,0);
lcd.print("      ");}

else if( y == x ){
lcd.setCursor(10,0);
lcd.print("      ");
lcd.setCursor(0,0);
lcd.print("      ");}

y = analogRead(A0);

delay(1000); // opóźnienie kolejnego odczytu

x = analogRead(A0);

lcd.setCursor(6,1);
lcd.print(analogRead(A0));
lcd.print("    ");
  
}