Arduino Polska Forum

Pełna wersja: WYŚWIETLACZ NOKIA 5110 UNO platforma
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
1. Jestem początkującym przy wyświetlaczach. Mam pytanie jeżeli wszystko podłączę a nie wprowadzę programu do obsługi lcd, jest w pamięć inny program, to czy LCD   coś pokaże? Podświetlenie cokolwiek ?

2. Pytanie  chce użyć biblioteki 

#include <LCD5110_Basic.h> 

czy mogę w miejscu deklaracji LCD5110 myGLCD(8,9,10,11,12); pozmieniać sobie na swój układ kolejności (4,5,6,7,8,) np.? 


Arek
Podświetlenie może się załączyć z innym programem. Jeśli jest deklaracja w której podaje się piny to z zasady można te piny zmieniać, inaczej by były podane na sztywno. Jednak ten LCD używa SPI i pinów 11/12 nie powinno się zmieniać jeśli to nie jest konieczne. Może akurat ta biblioteka w ogóle nie korzysta ze sprzętowego SPI, zmień i sprawdź. Najlepiej też podłączyć z konwerterem poziomów logicznych, chyba że jesteś pewien, że ten LCD działa ok na 5V.
Dzięki za podpowiedź.. Jak podłączyłem inaczej na chwile bez programu obsługi czy uszkodziłem już LCD?