Arduino Polska Forum

Pełna wersja: Sterowanie servo + DC bluetooth
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam

Jestem początkujący w temacie arduino.

Chciałbym sterować serwomechanizmem oraz silnikiem poprzez aplikacje bluetooth na androida typu Arduino Bluetooth Joystisk. Wiadomo o  co chodzi - samochód. Problem ma z przypisaniem osi x do sterowania serwem oraz osi y do sterowania silnikiem. Chodzi mi o płynną regulacje skrętu oraz prędkości. Chcę użyć do tego Arduino Nano.

Proszę o pomoc w temacie lub skierowanie do jakiegoś źródła na ten temat.
W kursie znajdziesz opis obsługi silników i serw: https://forbot.pl/blog/kursy , program może działać sensownie dopiero co najmniej po poznaniu millis(), ale nie zaczynaj od końca kursu bo nic nie zrozumiesz. Do komunikacji z BT przyda się jeszcze poznanie parsowania zmiennych i przykład z event dla UART (jest wbudowany w Arduino IDE), przykłady użycia znajdziesz też na tym forum.
Do komunikacji bluetooth używam modułu hc-05, komunikacja działa. Jak pisałem mam problem z przypisaniem wartości sygnału na konkretną oś. Kursy na tym forum przeglądam a bieżąco.
No to super, pokaż kod, opisz z czym masz w nim problem, jak się zachowuje samochód vs czego oczekujesz.
Więc musisz po prostu przypisać wartość sygnału na konkretną os, i tyle Smile
Mam nadzieję że zalapiesz sarkazm Wink
Sarkazm załapny Smile

Poniżej kod
Kod:
   #define enA 9
   #define in1 4
   #define in2 5
   #define enB 10
   #define in3 6
   #define in4 7
   int xAxis, yAxis;
   unsigned int  X = 0;
   unsigned int  Y = 0;
   int motorSpeedA = 0;
   int motorSpeedB = 0;
   void setup() {
     pinMode(enA, OUTPUT);
     pinMode(enB, OUTPUT);
     pinMode(in1, OUTPUT);
     pinMode(in2, OUTPUT);
     pinMode(in3, OUTPUT);
     pinMode(in4, OUTPUT);
     Serial.begin(38400); // komunikacja
   }
   void loop() {
     // stop
     X = 512; // 4;
     Y = 512; // 4;
     //