19-03-2020, 20:44
Witam,
używam ESP32 DevKit V1, lecz w tym przypadku to jest nieistotne. Chciałbym uwzględnić w swoim projekcie możliwość komunikacji użytkownika z programem za pomocą terminala Blynk. Dokładniej rzecz ujmując chodzi mi o sytuację, w której użytkownik może poprzez terminal zmienić wartość jakieś zmiennej w programie. Od razu powiem, że użycie przycisków lub innych pól tekstowych nie wchodzi w grę ponieważ po pierwsze tych zmiennych jest kilkanaście, po drugie są one na tyle kluczowe w działaniu programu, że pozostali użytkownicy nie powinni mieć możliwości wprowadzenia zmian.
Myślę tu o czymś takim, że wysyłam za pomocą terminala np. zmien.nazwa_zmiennej.34 gdzie słowo "zmień" jest w tym przypadku zbędne, ale przynajmniej wiadomo o co chodzi, "nazwa_zmiennej" - wiadomo, a 34 to nowa wartość tej zmiennej.
Funkcja odpowiadająca za odbiór wiadomości po stronie programu przyjmuje tylko wartości będące stringiem, więc pewnie jedynym sposobem będzie rozbicie tego stringa na odpowiednie części i wyciągnięcie właściwych danych. I właśnie tutaj jestem w martwym punkcie, ponieważ nie mam zielonego pojęcia jak się za to zabrać, a poradniki, na które trafiłem niewiele pomogły.
Dodam jeszcze, że nie jest konieczne, żeby "nazwa_zmiennej" reprezentowała rzeczywiście zmienną o takiej nazwie. Może to być umownie np. A lub B lub nawet "kot", to już sobie ogarnę. Bardziej chodzi mi o to jak odizolować wartość "34" oraz chociaż ten ID, który powie mi o jaka zmienną chodzi.
Ma ktoś z Państwa jakiś pomysł?
używam ESP32 DevKit V1, lecz w tym przypadku to jest nieistotne. Chciałbym uwzględnić w swoim projekcie możliwość komunikacji użytkownika z programem za pomocą terminala Blynk. Dokładniej rzecz ujmując chodzi mi o sytuację, w której użytkownik może poprzez terminal zmienić wartość jakieś zmiennej w programie. Od razu powiem, że użycie przycisków lub innych pól tekstowych nie wchodzi w grę ponieważ po pierwsze tych zmiennych jest kilkanaście, po drugie są one na tyle kluczowe w działaniu programu, że pozostali użytkownicy nie powinni mieć możliwości wprowadzenia zmian.
Myślę tu o czymś takim, że wysyłam za pomocą terminala np. zmien.nazwa_zmiennej.34 gdzie słowo "zmień" jest w tym przypadku zbędne, ale przynajmniej wiadomo o co chodzi, "nazwa_zmiennej" - wiadomo, a 34 to nowa wartość tej zmiennej.
Funkcja odpowiadająca za odbiór wiadomości po stronie programu przyjmuje tylko wartości będące stringiem, więc pewnie jedynym sposobem będzie rozbicie tego stringa na odpowiednie części i wyciągnięcie właściwych danych. I właśnie tutaj jestem w martwym punkcie, ponieważ nie mam zielonego pojęcia jak się za to zabrać, a poradniki, na które trafiłem niewiele pomogły.
Dodam jeszcze, że nie jest konieczne, żeby "nazwa_zmiennej" reprezentowała rzeczywiście zmienną o takiej nazwie. Może to być umownie np. A lub B lub nawet "kot", to już sobie ogarnę. Bardziej chodzi mi o to jak odizolować wartość "34" oraz chociaż ten ID, który powie mi o jaka zmienną chodzi.
Ma ktoś z Państwa jakiś pomysł?