Arduino Polska Forum

Pełna wersja: Zadanko dla wprawki umysłu :-)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam 
Korzystając z uprzejmości i hojności admina (ups) pozwolę sobie jeszcze zamieścić bardzo banalne zadanko, które bezpośrednio ma mało wspólnego z programowaniem wszak... ale rozwija wyobraźnie, a ta z kolei przyda się na pewno :-)
Co do treści samego zadania to jest ona oryginalna i jest autentycznym zadaniem dla uczniów drugiej klasy szkoły powszechnej z lat 1905-1912 w szkołach zaboru austriackiego :-)
TREŚĆ  jest bardzo lakoniczna: 

Jedna cegła waży 2 kg. i pół cegły. Ile kg. ważą 3 cegły?


Proszę o przemyślane odpowiedzi (na temat oczywiście). Spodziewam się także cudów... wierzcie mi, z doświadczenia wiem co mówię :-)
Starajcie się nie dumać za długo - bo to zadania dla góra ówczesnego 9-cio latka jest :-) 
Odp ma być lakoniczna - tylko wynik w kg. (np taka: 21)

Pozdrawiam
No to spróbuję tak na szybko Smile

1c = 2kg +0,5c
1c - 0,5c = 2kg
0,5c = 2kg |*2
c = 4kg

Odp. Trzy cegły ważą 3*c, czyli 12kg.

Zaliczone?
Smile
(14-01-2016, 17:10)ANT napisał(a): [ -> ]Jasne... Gratulacje. Spodziewałem  się większej ilości odważnych. Rozwiązanie za pomocą równań jak najbardziej poprawne.... ale zauważ że to zadanko w mig rozwiązywał kiedyś każdy dzieciak w pamięci... serio! A wiecie dlaczego? Bo kiedyś nie znano równań, w każdym razie nie na poziomie drugiej klasy. Za to każdy dzieciak w swoim życiu wielokrotnie widział wokół siebie rozmaite wagi szalkowe - i w jednej chwili w wyobraźni kładł na jednej szalce cegłę (która przecież składa się z 2 połówek),  a na drugiej szalce odważnik 2kg. i pół cegły (treść zadania). Tę cegłę postrzegał jako 2 połówki i w myślach błyskawicznie redukował z obu stron po połowie cegły. Co zostawało - ano nietrudno się domyśleć :-) Prawda, że wyobraźnia jest potrzebna? Dzisiaj już tylko równania, niewiadome, zmienne  - zero piękna w tej królowej nauk (:
Pozdrawiam
Fajne zadanka zadajesz , niestety nie nadgonisz 20 lat odmóżdżania w szkołach . Po swoich dzieciach mogę z pełną świadomością napisać że o ile poziom wzrósł sporo to kreatywność jest niszczona w zarodku .
bo w szkołach nie rzucają takich zadanek na myślenie i umiejętność rozwiązywania takich problemów zanika niestety.
Coraz częściej się to spotyka, najgorzej np na maturze gdzie klucz jest wyznacznikiem myślenia