Arduino Polska Forum

Pełna wersja: Zliczanie z czujników osób + taśma RGB
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Na wstępie chciałem napisać że jestem totalnym laikiem odnośnie Arduino i elektroniki. Od paru dni zacząłem się interesować tym systemem ze względu na sytuację. Mam dwójkę dzieci które notorycznie wstają w nocy do toalety  Undecided że są małe trzeba wstawać i włączać im światło w długim korytarzu. Żeby chociaż jedną noc przespać normalnie z żoną wymyśliłem następujące rozwiązanie. 

Z jednej strony korytarza dwa czujniki 1 i 2 (nie mam pojęcia jakie) , z drugiej strony korytarza dwa czujniki 3 i 4. Jak dziecko przejdzie przez 1,2 taśma led się zapali, jak się cofnie listwa zgaśnie. Tak samo z drugiej strony jak będzie wracać 4,3 się zapali 3,4 zgaśnie. Dwa czujniki z każdej strony są po to żeby zliczać ilość osób za czujnikiem tzn jeżeli jedno dziecko wejdzie przez 1i2 a drugie przez 4i3 i jedno się cofnie żeby Arduino nie wyłączyło listwy.

I moje pytanie jest następujące:

1) Jakie czujniki użyć
2) Czy w Arduino jest jakiś kod który by zliczałby ile osob przekroczyło te czujniki i ile osób musi opuścić tą strefę żeby dopiero światło zgasło.

Nie wiem czy to czytelne co napisałem, ale jeżeli ktoś może pomóc to z góry dziękuję może w końcu pierwszy raz od paru miesięcy nie musiałbym wstawać w nocy  Big Grin
Bariera podczerwieni, czyli Fotokomórka, 2 czujniki jest sens ale nie uwzględniłeś ze ktoś stanie na barierach i się cofnie wiec byś musiał w programie wykluczyć to..
Kodu nie znajdziesz ale prosto go napiszesz na przerwaniach PCINT..