Arduino Polska Forum

Pełna wersja: Sterowanie przekaźnikiem z opóźnieniem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie towarzysze,
mam problem otóż mam ładowarkę na 230v która non stop się wyłącza. Zrobiłem małego boxa w nim układ z watomierzem , a Arduino ma tym sterować. Jeżeli bierze prąd (więcej niż 1000W) ma się nic nie zmieniać, na A0 jak nie ma poboru jest 5V jak się pojawia to spada. Problem w tym że czujnik musi się odświeżać co 1 sekundę a reszta nawet 15 sekund i totalnie nie wiem jak to zrobić, nie jestem programistą więc może wy Mirki mi pomożecie Smile

Kod:
#include <TimerOne.h>
int sensorValue = analogRead(A0);
void setup() {
  // put your setup code here, to run once:
  Serial.begin(9600);
  Timer1.initialize(1000000);          // 1 second
  Timer1.attachInterrupt(callback);    // Set callback
}

//kiedy ładowarka jest wyłączona jest 5v
//żeby
int callback(){
  delay(10000);
  analogWrite(3, 255);
  if (sensorValue< 500) {
      Serial.println("Off");
      analogWrite(3, 0);
  }
  else analogWrite(3, 255);
  Serial.println(sensorValue);
}
void loop() {

}
Może ładowarkę naprawić, wymienić. Bo to co chcesz zrobić to podpieranie walącej się stodoły.
Niestety jest to nietypowa 2000w ładowarka kosztująca nawet 3000zł, ogólnie to możliwe że to nawet nie jej wina tylko informacja z bms. Ogólnie o problemie długo by mówić, wróćmy do tematu Arduino i kodu Smile
Co to znaczy czujnik musi się odświeżać co sekundę a reszta co 15s.
Może prosty if wystarczy, ale opisz co ma robić program bo z tego co piszesz nie mogę wydedukować.