Arduino Polska Forum

Pełna wersja: Potrzebna optymalizacja kodu - program urósł za duży
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam serdecznie i chcę poprosić o pomoc w poprawieniu kodu, jestem bardzo początkującym programistą Arduino i prawdę mówiąc to mój pierwszy projekt Smile który piszę używając przykładów z internetu. Przez co kod jest mało optymalny i niestety doszedłem do ściany bo skończyło się miejsce w pamięci Sad . Niestety na tym etapie nie umiem sobie z tym poradzić samodzielnie. Jeśli więc ktoś mógłby zerknąć na moje dzieło, byłbym bardzo wdzięczny.
Chciałbym aby ten program działał na Arduino UNO.
A co to jest?? co ma robić??

Bo ja tak pić razy oko myśle jaki sens zapisywać datę i godzinę na SD.. Żeby chociaż jakiś czujnik był i inne dane a tu nic tylko zegar i silnik krokowy coś przestawia....
(02-01-2021, 00:59)Jarewa0606 napisał(a): [ -> ]A co to jest?? co ma robić??

Bo ja tak pić razy oko myśle jaki sens zapisywać datę i godzinę na SD.. Żeby chociaż jakiś czujnik był i inne dane a tu nic tylko  zegar i  silnik krokowy coś przestawia....
To ma wydać papierosa Smile zapisać datę i godzinę, następnym razem po wciśnięciu przycisku ma powiedzieć jaki czas temu wydano ostatnią sztukę i jeśli ktoś (moja żona Smile ) będzie będzie chciał kolejnego papierosa to musi wcisnąć przycisk jeszcze raz, wtedy dostanie fajkę a maszynka powie ile fajek wzięła dzisiaj oraz poda liczbę fajek pobranych wczoraj. Big Grin
To po co ci te "stringi" ?? one zżerają pamięć nie lepiej operować na czasie UNIX?? tylko liczbami i tylko tym.. Po c pobierać informacje miesiąca dnia roku jak to wszystko jest zapisane w jednej liczbie "UNIX" (brak tylko kalendarza ale to nie problem). Odpalić timer by liczył czas unix a tylko synchronizować 2 razy dziennie z RTC (a nawet i raz wystarczy)..