Arduino Polska Forum

Pełna wersja: Arduino Gamepad - prezentacja
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć, jestem nowy zarówno tu na forum, jak i w zabawie z Arduino.

Posiadam klona Arduino UNO, który chciałem aby posłużył mi do zrobienia zestawu przycisków/joysticków - czyli
zwykłego gamepada komunikującego się z komputerem poprzez interfejs USB.

Okazało się, że w przypadku Arduino UNO bądź NANO nie jest to takie łatwe, ponieważ nie posiadają chipa 
ATmega32u4 który wspiera klasę HID. Nie można w tym wypadku bezpośrednio skorzystać ze znanej
biblioteki "Joystick.h". Z tego co przeczytałem aby osiągnąć pożądany efekt trzeba się pobawić w przeprogramowywanie firmware
chipa do komunikacji przez USB za pomocą programu Flip. Nie wiem co w przypadku klonów opartych na układzie CH340..

Zainspirowany pewnym filmikiem na youtube, napisałem malutką bibliotekę do arduino która obsługuje przyciski i joysticki oraz wysyła informacje o zmieniającym się ich stanie przez port szeregowy.

Do tego w C++ napisałem aplikację która śledzi ruch na porcie szeregowym, oraz pozwala bardzo szybko
oprogramować wszystkie podłączone do arduino komponenty, oraz emulować za ich pomocą przyciski 
klawiatury bądź mysz - za pomocą joysticka.

Sądzę że całość spełniła moje oczekiwania, wystarczy pare linijek kodu w arduino oraz błyskawiczna konfiguracja komponentów 
w programie i mamy działającego gamepada Smile 

Minusem aplikacji jest konieczność działania w tle.. np. gry.
Testowałem wykorzystanie procesora w Wiedźminie 3 , na moim sprzęcie(i7-6820hq) zwiększenie zużycia 
wahało się w granicy 1%.

Linki do repozytoriów na githubie :

Biblioteka , Aplikacja 

// Edit
Link do krótkiej prezentacji - Prezentacja

Chętnie poznam wasze opinie Smile
Oraz ewentualnie inne rozwiązania problemu opisanego powyżej