Arduino Polska Forum

Pełna wersja: MH-Tiny
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam posiada ktoś może dostęp lub link do schematu płytki MH-Tiny ?
Potrzebowałbym ograniczyć pobór prądu przez moduł i chciałbym zasilać z 3,3 V i zmniejszyć taktowanie.
Testował ktoś może? Można obniżyć zasilanie tego modułu, ewentualnie wymienić stabilizator?
Pozdrawiam.
Attiny88 możesz zasilić z napięcia 5.5V do 1.8V (max 4MHz), zamiast wymieniać stabilizator po prostu go usuwasz, zasilasz z baterii to tak ją dobierz by miała zakres używania w tym zakresie, np. 3x paluszek AA, czy akumulator 18650 4.2V. Usuwasz ledy, rezygnujesz z USB, programujesz programatorem ISP, przestawiasz na wewnętrzny oscylator 4MHz - jest gotowe ustawienie do wgrania w AttinyCore.
USB jest emulowane, nie zadziała z innym zegarem niż kwarc 16MHz.
Sam uC zwykle nie jest używalny, jak do niego podłączysz np. czujnik DS18B20 czy ekranik Oled to one przestaną działać szybciej, w okolicach 2.5V, ale to sobie mierzysz napięcie Vcc w odniesieniu do napięcia wewnętrznego 1.1V i jak spadnie poniżej progu zadziałania to usypiasz go na wieki i tyle. Możesz nawet dodać pożegnalnego led, że jak go zresetujesz i zmierzy poniżej np. 2.5V to Ci mignie 5x czerwonym ledem i znowu się uśpi.
Dzięki za informacje.
Chciałbym przesyłać jedynie informacje przez Software Serial z MH-Tiny do nadajnika 433Mhz - hc-12 .
Zasilanie było by bateryjne - stąd wskazany niski pobór prądu.
Komunikacja będzie poprawnie pracowała przy obniżonym zasilaniu i zmniejszonej częstotliwości?
Trzeba będzie zapewne dobrać prędkość transmisji dla niższej częstotliwości taktowania.
Pozdrawiam.
Moduły radiowe są zwykle na 3.3V, niektóre tolerują 5V na pinach IO. To już musisz sobie konkretny moduł przetestować jak on jest zbudowany, bo może mieć na płytce stabilizator 5V->3.3V i takiego już z akumulatorka 4V nie zasilisz poprawnie, a przynajmniej nie do ostatniej kropli energii zgromadzonej w aku, musiałby być jakiś specjalnie dobrany ultra low drop. Jak jest znowu na 3.3V to nie można mu swobodnie jak Attiny podać zasilania w szerokim zakresie 1.8-5V, bo zwykle mają ograniczenie 3-3.6V.
https://abc-rc.pl/pl/products/modul-radi...query_id=1 Tu jest taki z opisem zasilania 3.2-5V, więc ma jakiś regulator napięcia low drop, nie wykorzystasz pełnej pojemności akumulatorka 18650, ani trzech AA, ale będzie całkiem niezły zakres, większość pojemności jest w zakresie 3.2-4.2V, a poniżej 3V to napięcie leci już bardzo szybko do odcięcia 2.5V.
Są jeszcze akumulatorki wielkości paluszka AA idealne do urządzeń 3.3V, LiFePO4 o napięciu max naładowania 3.6V i rozładowują się do 2V, a w datasheet SI4463 jest podany zakres zasilania 1.8-3.8V, więc jakby w module trochę pogrzebać i wywalić stabilizator, to nie byłoby strat przetwarzania napięcia.
MH-Tiny + HC-12 wpięte razem miały pobór prądu ok. 40mA. Przypuszczam, że większość to właśnie MH-Tiny.
Spróbuję najpierw usunąć stabilizator z MH -Tiny i zobaczę jak to będzie wyglądać.
Mam tez zamówione moduły Pro-mini 5V, 16 Mhz i 3,3 V , 8Mhz. Jak dotrą, porównam z MH-Tiny.
Sprawdź sobie działanie bez HC12 zanim usuniesz stabilizator, ja właśnie używałem PRO MINI, biorąc pod uwagę cenę to nie widzę sensu kupowania MH -Tiny, szał z cenami Atmega minął i moduły różni ze 3zł, ale jednak ma 4x więcej ram/flash i sprzętowy UART, po usunięciu led i zasilaniu wprost na uC stabilizator nic nie pobierał, a płytkę dało się uśpić w power down z poborem rzędu 200nA. Jakby jeden dało się w locie przestawiać na rezonator w kHz i musiałby pracować cały czas na nasłuchu to może tiny pobierałby mniej prądu, tego to żaden AVR z tej rodziny nie zrobi, ale jak to jest jakiś pilot to więcej MHz pozwoli nadać komunikat szybciej i wrócić do uśpienia, w którym oba uC pobierają tyle samo.