Arduino Polska Forum

Pełna wersja: IR odczyt kodów z pilota i sterowanie silnikiem DC- problem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie.

Jestem początkującym "zawodnikiem" jeśli chodzi o arduino. Tak naprawdę jest to mój drugi projekt z wykorzystaniem płytki. Do tej pory korzystałem z gotowych kodów gdzie modyfikowałem je na własne potrzeby i potrzeby projektu ( silniki servo). Tym razem mierzę się ze sterowaniem silnikiem DC i kontrolą go za pomocą pilota IR. Korzystam z silnika DC sterownika ULN2003, Odbiornika IR VS1838B oraz Arduino Nano. po spięciu wszystkiego użyłem kodu 
Kod:
#include <IRremote.h>

int RECV_PIN = 6;

IRrecv irrecv(RECV_PIN);

decode_results  results;

void setup()
{
  Serial.begin(9600);
  irrecv.enableIRIn(); 
}

void loop() {
  if (irrecv.decode(&results))  {
  
    Serial.println(results.value, HEX);
    irrecv.resume();
  }
}
I tu ok do tego momentu jakby wszystko gra. Następnie odpaliłem monitor portu szeregowego żeby zczytać kody z przycisków pilota... Kody faktycznie się wyświetlają ale... Pilot od dvd - każde naciśnięcie tego samego przycisku generuje inny kod w monitorze... drugi pilot od po radia samochodowego (podobny do pilotów od sterowania ledami) - każdy przycisk wyrzuca ten sam kod przycisku... No lekko zbaraniałem... O ile przy pilotach od radia i ledów sytuacja jest taka sama i tu może być coś nie tak z pilotami o tyle pilot DVD i ten sam przycisk daje różne kody - co jest nielogiczne...
Wywalałem również z kodu wartość "HEX" żeby nie wyświetlał wartości szesnastkowo - nic to nie zmienia. 

Może ktoś coś podpowiedzieć co robię nie tak ?
(21-03-2024, 08:27)dRoooopED napisał(a): [ -> ]Witajcie.