Arduino Polska Forum
Zaprogramowanie ekranu starego telefonu samochodowego - Wersja do druku

+- Arduino Polska Forum (https://forum.arduinopolska.pl)
+-- Dział: Korzystanie z Arduino (https://forum.arduinopolska.pl/dzial-korzystanie-z-arduino)
+--- Dział: Wyświetlacze (https://forum.arduinopolska.pl/dzial-wy%C5%9Bwietlacze)
+--- Wątek: Zaprogramowanie ekranu starego telefonu samochodowego (/watek-zaprogramowanie-ekranu-starego-telefonu-samochodowego)



Zaprogramowanie ekranu starego telefonu samochodowego - Solomoon - 20-03-2023

Witam,

Na wstępie zaznaczę, że jestem kompletnie zielona w temacie elektroniki, jak i również z arduino nie miałam jeszcze kontaktu :p Chciałabym rozpocząć przygodę z programowalnymi płytkami od fajnego projektu, który mam nadzieję z tutejszą pomocą uda mi się rozgryźć ^^

Planuję przerobić swój stary telefon samochodowy, tak aby był w pełni programowalny. Nie planuje przy tym zachować funkcji dzownienia, obsługi sim itp. Wiem, że płytkę z przyskami telefonu mogę zastąpić oddzielnymi, programowalnymi przyciskami, ale mam problem z ekranem. 
[attachment=1327]
Czy jest możliwe podpięcie takiego ekranu do płytki? Czy trzeba robić jakieś przeróbki? Czy może łatwiej kupić ekran o takich samych parametrach (wymiar 4.5 x 3 cm) gdzieś w internetach?

Z góry dzięki za pomoc Smile


RE: Zaprogramowanie ekranu starego telefonu samochodowego - MadMrQ - 20-03-2023

Przede wszystkim trzeba się dowiedzieć jak wyglądają wyprowadzenia tego ekranu. Model urządzenia, w którym był zainstalowany może w tym pomóc. Ponadto warto wiedzieć na jakim sterowniku jest oparte - pozwoli to dobrać bibliotekę Arduino do wykorzystania.


RE: Zaprogramowanie ekranu starego telefonu samochodowego - Solomoon - 20-03-2023