Witam
Od początku
Arduino mam od około 80 godzin
UNO kupiłem głownie po to żeby spróbować zrobić sobie wskaźnik który będzie pokazywał mi AFR w samochodzie. I w sumie to się udało. Mam kontroler sondy szerokopasmowej, który ma wyjscie analogowe 0-5V ale żeby odczytać co pokazuje, potrzebny laptop albo telefon i wpinka do centraliki. Stąd pomysł na arduino
Afr sie udało zrobić, pokazuje fajnie i dokładnie. Więc dołożyłem jeszcze EGT, niestety nie mam podłączonego, ale w teorii powinno działać ok. Na wyświetlaczu jest jeszcze pomiar napięcia aku. Ogolnie wyglada to tak
Ostatnio dołożyłem do całość diodę która miga po przekroczeniu AFR 15.5 ale tu jest problem.
Gdy puszczam gaz i "samochód ciągle silnik" wtryski są zamknięte (nie dają sygnału) i AFR idzę w góre co powoduje mruganie diody. Więc wymyśliłem sobie żeby zrobić warunek IF i to If miało by byc że dioda mruga tylko wtedy gdy afr pójdzie wyżej niz 15 i wtryski będą dawały sygnał
Idąc dalej tropem wtrysków skoro będę miał już ich sygnał i będę wiedział jaki maja wydatek paliwa, pomyślalem żeby zrobić coś wiecej i wpadło mi do głowy chwilowe spalanie. W samochodzie mam tylko średnie i mnie do irytuje.
Czy jest taka opcja możliwa? Domyślam się że, czy tak , czy tak będę musiał sygnał z wtrysku pobrać i zmniejszyć jego wartość do max wielkości 5V, pomyslalem żeby użyć do tego lm317 i zbic napięcie np do 3V.
W dalszych planach mam zamiar dołożyć przycisk który będzie mi zmieniał pewnie dane wyświetlacza, na doładowanie vacum, temp wew, zew dawał alerty w przypadku niskich temp.
Może ktoś pomóc i w tym? Dać jakiś link do czegoś podobnego. Bo nie wiem jak temat ugryźć
Od początku
Arduino mam od około 80 godzin
UNO kupiłem głownie po to żeby spróbować zrobić sobie wskaźnik który będzie pokazywał mi AFR w samochodzie. I w sumie to się udało. Mam kontroler sondy szerokopasmowej, który ma wyjscie analogowe 0-5V ale żeby odczytać co pokazuje, potrzebny laptop albo telefon i wpinka do centraliki. Stąd pomysł na arduino
Afr sie udało zrobić, pokazuje fajnie i dokładnie. Więc dołożyłem jeszcze EGT, niestety nie mam podłączonego, ale w teorii powinno działać ok. Na wyświetlaczu jest jeszcze pomiar napięcia aku. Ogolnie wyglada to tak
Ostatnio dołożyłem do całość diodę która miga po przekroczeniu AFR 15.5 ale tu jest problem.
Gdy puszczam gaz i "samochód ciągle silnik" wtryski są zamknięte (nie dają sygnału) i AFR idzę w góre co powoduje mruganie diody. Więc wymyśliłem sobie żeby zrobić warunek IF i to If miało by byc że dioda mruga tylko wtedy gdy afr pójdzie wyżej niz 15 i wtryski będą dawały sygnał
Idąc dalej tropem wtrysków skoro będę miał już ich sygnał i będę wiedział jaki maja wydatek paliwa, pomyślalem żeby zrobić coś wiecej i wpadło mi do głowy chwilowe spalanie. W samochodzie mam tylko średnie i mnie do irytuje.
Czy jest taka opcja możliwa? Domyślam się że, czy tak , czy tak będę musiał sygnał z wtrysku pobrać i zmniejszyć jego wartość do max wielkości 5V, pomyslalem żeby użyć do tego lm317 i zbic napięcie np do 3V.
W dalszych planach mam zamiar dołożyć przycisk który będzie mi zmieniał pewnie dane wyświetlacza, na doładowanie vacum, temp wew, zew dawał alerty w przypadku niskich temp.
Może ktoś pomóc i w tym? Dać jakiś link do czegoś podobnego. Bo nie wiem jak temat ugryźć