• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Programowanie Obiektowe / Klasy / Dziedziczenie
#2
Dziedziczenie tak nie działa.
Jeżeli chcesz dziedziczyć po klasie, to robisz to tak:

Kod:
class menu : public liquidcrystali2c
{
 
};


Wtedy wszystkie metody, pola itd. klasy liquidcrystali2c będą
dostępne dla klasy menu.
Np:
Kod:
class klasa1
{
    private:
    int zmienna1; //pole prywatne

    public:
    string funkcja1(){
    string A = "Jestem metodą1 klasy1";
    return A;
    }
    string funkcja2(){
    string A = "Jestem metodą2 klasy1";
    return A;
    }

};

class dziedzic : public klasa1
{
    public:
    void funkcja3(){
   
    }
    string nazwa = "Jestem stringiem z klasy dziedzic";
};
void loop()
{
    dziedzic Test; //obiekt klasy dziedzic
    string a,b,c;
    a = Test.funkcja1();// metoda klasy bazowej (klasa1)
    b = Test.funkcja2();// metoda klasy bazowej (klasa1)
    c = Test.nazwa;// pole klasy pochodnej (dziedzic)
    Test.funkcja3();//metoda klasy pochodnej (dziedzic)

}

Można oczywiście dziedziczyć po wielu klasach:

 
Kod:
class dziedzic : public klasa1, public klasa2, public klasa3{};
Jeśli masz problem z kodem lub sprzętem, zadaj pytanie na forum. Nie odpowiadam na PW, jeśli nie dotyczą one spraw forum lub innych tematów prywatnych.

[Obrazek: SsIndaG.jpg]
 
Odpowiedź
  


Wiadomości w tym wątku
RE: Programowanie Obiektowe / Klasy / Dziedziczenie - przez Robson Kerman - 21-11-2020, 19:54

Skocz do:


Przeglądający: 1 gości