12-02-2023, 01:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-02-2023, 01:40 przez Jarewa0606.)
int czas_pozostaly_proc = (klepsydra_sek/sekundy_ustaw)*100;
co jest de facto:
int czas_pozostaly_proc = (100/3600)*100;
Pewnie klepsydra_sek i sekundy_ustaw to zmienne całkowite, wiec masz źle i nawet ustawienie
float czas_pozostaly_proc = (klepsydra_sek/sekundy_ustaw)*100;
Nic nie zmieni bo przy obliczeniu nie wie że wynik jest float. I będzie liczył liczby całkowite gdzie:
100/3600 = 0 a 0*100 = 0.
Musisz mu to wskazać zrub rzutowanie
float czas_pozostaly_proc = (float(klepsydra_sek/sekundy_ustaw)*100);
co jest de facto:
int czas_pozostaly_proc = (100/3600)*100;
Pewnie klepsydra_sek i sekundy_ustaw to zmienne całkowite, wiec masz źle i nawet ustawienie
float czas_pozostaly_proc = (klepsydra_sek/sekundy_ustaw)*100;
Nic nie zmieni bo przy obliczeniu nie wie że wynik jest float. I będzie liczył liczby całkowite gdzie:
100/3600 = 0 a 0*100 = 0.
Musisz mu to wskazać zrub rzutowanie
float czas_pozostaly_proc = (float(klepsydra_sek/sekundy_ustaw)*100);
Arduino zostało wymyślone po to, by robić dobrze jedną prostą rzecz – migać diodą.