16-01-2022, 21:46
Dziękuję za podpowiedz.
Udało mi się wykorzystać bibliotekę - i dla jednego przycisku i jednej diody działa tak jak chcę. Choć natrafiłem na kolejny problem, mianowicie z obsługą kilku przycisków. Kombinowałem stworzyć formułę która będzie rozróżniała który przycisk został wciśnięty ale nie bardzo mi to wychodzi.
Poniżej zamieszczam przykład z biblioteki i proszę o podpowiedz jak na tym przykładzie zrobić dwa lub więcej przycisków
Udało mi się wykorzystać bibliotekę - i dla jednego przycisku i jednej diody działa tak jak chcę. Choć natrafiłem na kolejny problem, mianowicie z obsługą kilku przycisków. Kombinowałem stworzyć formułę która będzie rozróżniała który przycisk został wciśnięty ale nie bardzo mi to wychodzi.
Poniżej zamieszczam przykład z biblioteki i proszę o podpowiedz jak na tym przykładzie zrobić dwa lub więcej przycisków
Kod:
#include <Bounce2.h>
#define BUTTON_PIN 2
#define LED_PIN 13
int ledState = LOW;
Bounce b = Bounce(); // Instantiate a Bounce object
void setup() {
b.attach(BUTTON_PIN,INPUT_PULLUP); // Attach the debouncer to a pin with INPUT_PULLUP mode
b.interval(25); // Use a debounce interval of 25 milliseconds
pinMode(LED_PIN,OUTPUT); // Setup the LED
digitalWrite(LED_PIN,ledState); // Turn off the LED
}
void loop() {
b.update(); // Update the Bounce instance
if ( b.fell() ) { // Call code if button transitions from HIGH to LOW
ledState = !ledState; // Toggle LED state
digitalWrite(LED_PIN,ledState); // Apply new LED state
}
}