• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Introducing Adafruit Trinket
#1
Big Grin 
ADAFRUIT TRINKET
 INSTALACJA OPROGRAMOWANIA, PODŁĄCZENIE DO KOMPUTERA, ZMIANY W SYSTEMIE WINDOWS W CELU ROZPOZNANIA URZĄDZENIA USB, INSTALACJA OPROGRAMOWANIA NA ADAFRUIT TRINKET
1.1  Pierwszym i najważniejszym krokiem jest zainstalowanie oprogramowania ARDUINO IDE. Oprogramowanie możemy znaleźć na stronie producenta.
[Obrazek: pa2epV7pp]
1.1  Po zainstalowaniu programu włączamy go i sprawdzamy czy :
-  W Narzędziach sprawdzamy czy mamy w Programatorze  USBtinyISP,  jeśli tak  to go ustawiamy. Musimy ściągnąć sterowniki  usbtinyisp_win_driver_v1.10 – wystarczy wpisać to w google i wyskoczy nam download.
 
1.2  Wypakowujemy plik programem Winrar lub podobnym.
Wchodzimy w menadżer urządzeń odszukujemy „trinket” – będzie świecił z żółtym wykrzyknikiem. Klikamy na niego prawym przyciskiem myszy à Aktualuzuj oprogramowanie sterownika ... àPrzeglądaj mój komputer w poszukiwaniu oprogramowania à wybieramy wypakowany folder ( tam gdzie go wypakowaliście J )
[Obrazek: p8BRe3I2p]
Po tym zabiegu Trinket powinien zacząć być widoczny dla waszego komputera, jeśli nie to trzeba zrobić jeszcze jeden mały zabieg, co również w moim przypadku się zdarzyło  :

Start à Uruchom àgpedit.msc à(po lewej ) konfiguracja użytkownika àszablony administracyjneàsystem à Instalacja sterowników à(po prawej) kliknij prawym przyciskiem na Podpisywanie kodu dla sterowników urządzeń -> edycja

Wyświetli się nowe okno nazwane Podpisywanie kodu dla sterowników urządzeń

Mamy 3 opcje do wyboru :
Nie Skonfigurowano


WłączoneTa Opcja ma byc zaznaczona

Wyłączone

DODATKOWO  niżej po lewej stronie mamy „Kiedy system Windows wykryje plik sterownika bez podpisu cyfrowego”

Ignoruj – wybieramy ignoruj

Ostrzegaj

Zablokuj
Klikamy Zastosuj i RESTARTUJEMY NASZ KOMPUTER.


 
Po tym Zabiegu nasz Trinket powinien widzieć sterowniki i Komputer powinien widzieć nasz Trinket J

1.1 [u]Kolejną rzeczą jest wgranie biblioteki do naszego Menadżera płytek w Arduino IDE.[/u]

Jest to bardzo proste ( jak już ktoś to zrobił Big Grin ), ale dla osoby zaczynającej zabawe może być to problem, ze względu, że nie wie gdzie szukać takiej biblioteki.

Wszystkie biblioteki można znaleźć na :
https://github.com/arduino/Arduino/wiki/...pport-urls


 

Wchodzimy więc na stronę, szukamy dokładnie tego linku :

https://adafruit.github.io/arduino-board...index.json
Otwieramy Plik àPreferencje
[Obrazek: p3t5UJXep]
Wklejamy link w miejsce zaznaczone na niebiesko ( już w moim przypadku ten link jest wklejony J )
[Obrazek: pbv1cVFcp]

Dajemy Ok
Następnie wchodzimy w Narzędzia à Płyta: „jakaś tam „ àMenadżer płytek ... 
[Obrazek: p7k7MPg8p]
W zakładce „Wpisz” wybieramy Contributed i wyszukujemy Adafruit AVR Boards by Adafruit, po czym Klikamy Instaluj J ( w moim przypadku jest błąd pobierania, bo ta biblioteka jest już zainstalowana J )

Restartujemy program, komputera nie trzeba. Po włączeniu programu ponownie w zakładce „Płyta :” Powinny nam się pojawić różne Trinkety J

Jeśli masz Adafruit Trinket – wybierasz Trinket 8Mh

Jeśli Trinket Pro – musisz spojrzeć jakie masz, bo jeszcze takowego nie miałem w ręku Tongue

Nie zapominamy, że w programatorze ma być ustawione USBtinyISP !



1.1  Po tych wszystkich zabiegach które wykonywałem pojawił się największy problem. Miałem napisany kod, dobrze skompilowany, żadnych błędów.

Mimo tego wyskakiwał błąd który mówił, że Komputer nie może się połączyć z Trinketem, przez co nie może wgrać programu.

Przyczyną jest to, że BOOTLOADER wgrany na Trinket nie potrafi się sam załadować Tongue
Trzeba go załadować ręcznie, wciskając po prostu guzik resetu lub odłączając i przyłączając trinket do gniazda USB ponownie.
[Obrazek: p8mGNjrsp]
W tym samym czasie, gdy świeci czerwona dioda, mamy jakieś 10 sekund na kliknięcie „Wgraj” aby wgrać nasz program na mikrokontroler. Gdy czerwona dioda przestanie świecić trzeba zresetować kolejny raz i mamy kolejne 10 sekund J



Wgrywamy nasz napisany program na Diode, Neopixelring czy na cokolwiek innego i zaczynamy zabawę J - od tego miejsca już tylko od kodu zależy czy wasz projekt będzie dział J

 Jeśli temat się spodoba i będziecie Chcieli to mogę pokazać swój pierwszy projekt z NeoPixel Ringiem Smile 

Pozdrawiam Serdecznie
Mizu 
 
Odpowiedź
#2
Edit :

Po kolejnym sięgnięciu po Adafruit Trinket zauważyłem, że zmieniła się (ułatwiła) jedna rzecz.

12. Ściągamy Adafruit Driver installer tutaj : https://learn.adafruit.com/usbtinyisp/drivers
Po zainstalowaniu od razu każda płytka która jest programowana z USBTiny będzie widoczna.

Pozdrawiam - fajnie tu wrócić po 4 latach Wink
 
Odpowiedź
  


Skocz do:


Przeglądający: 1 gości