• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak port io kontroluje trzy stany silnika
#1
Jak port io może kontrolować trzy stany silnika (obrót do przodu, zatrzymanie, obrót do tyłu)?
 
Odpowiedź
#2
(18-08-2021, 04:46)spikeli napisał(a): Jak port io może kontrolować trzy stany silnika (obrót do przodu, zatrzymanie, obrót do tyłu)?
Witam. 

Pytanie zadane już bardzo dawno, ale pozostaje cały czas bez odpowiedzi więc żeby zamknąć temat napiszę coś od siebie. W teorii port cyfrowy jest dwu stanowy więc ciężko by było sprostać takim wyzwaniom? Ale na dwóch portach cyfrowych już można te trzy stany ustalić a dodatkowo jeszcze np. prędkość wirowania co nie jest bez znaczenia. Na pojedyńczym porcie analogowym idzie przez kombinację napięć z zastosowaniem wzm. operacyjnych czy komparatorów te Twoje założenia spełnić, ale to nie potrzebne kombinacje które mogą później utrudnić życie. Więc zdecydowanie polecam 2 porty i to bez znaczenia czy analogowe czy cyfrowe, ale dwa
Pozdrawiam czytających KaDe.
 
Odpowiedź
#3
To jeszcze zależy co pytający miał na myśli, bo port to zestaw kilku pinów, np. w AVR to może być port A: A0-A7, albo B: B0-B7.
 
Odpowiedź
#4
Pisząc port, pewnie miał na myśli port.
Port AVR ma 256 stanów, a do ww. zadania potrzeba czterech stanów (albo jak kto woli trzech).
Jeśli masz problem z kodem lub sprzętem, zadaj pytanie na forum. Nie odpowiadam na PW, jeśli nie dotyczą one spraw forum lub innych tematów prywatnych.

[Obrazek: SsIndaG.jpg]
 
Odpowiedź
#5
(06-11-2022, 17:58)Robson Kerman napisał(a): Pisząc port, pewnie miał na myśli port.
Port AVR ma 256 stanów, a do ww. zadania potrzeba czterech stanów (albo jak kto woli trzech).
Witam. 
To ja moje "myślenie" opiera się tylko na pojedyńczych (bitach) PIN-ach.. bo po co komu angażować n x 8 bitów do takich czynności? Pozdrawiam.
 
Odpowiedź
#6
To jeśli 1 pin ma sterować np. tranzystorami podłączonymi do silnika to nie może kontrolować silnika w taki sposób, 1 pin to 2 stany.
Pin może wysyłać sygnał cyfrowy do jakiegoś mądrzejszego sterownika niż tranzystor, wtedy to może być sygnał analogowy, PWM, albo jakiś softserial i tak wysyłać komunikaty do drugiego elementu, jak tamten ma sterować silnik.
 
Odpowiedź
  


Skocz do:


Przeglądający: 2 gości