23-04-2025, 16:52
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2025, 17:21 przez janpacuszek.)
cześć, celem mojego projektu jest aby po uruchomieniu arduino uno r3 to co napiszę na klawiaturzę ps2 wyświetlało się na analogowym tv. podłączenie klawiatury jest na załączonym obrazie (zdj. wtyczki) kod:
#include <font4x6.h>
#include <font6x8.h>
#include <font8x8.h>
#include <font8x8ext.h>
#include <fontALL.h>
#include <PS2Keyboard.h> // Do obsługi klawiatury PS/2
#include <TVout.h> // Do wyświetlania na TV
// Definicja pinów
#define CLK 3
#define DATA 8
// Inicjalizacja obiektów
PS2Keyboard keyboard;
TVout tv;
// Zmienne pomocnicze
char klawisz;
void setup() {
// Inicjalizacja klawiatury
keyboard.begin(8,3);
// Inicjalizacja TV
tv.begin(PAL, 128, 96); // Dostosuj rozdzielczość do możliwości TV
tv.clear_screen();
tv.select_font(font4x6);
Serial.begin(9600); // Inicjalizacja portu szeregowego dla debugowania (opcjonalne)
}
void loop() {
// Sprawdzanie czy jest dostępny klawisz
if (keyboard.available()) {
klawisz = keyboard.read();
// Wyświetlanie na TV
tv.print(0, 0, klawisz); // Wyświetla znak w lewym górnym rogu
// Debugowanie (opcjonalne) - wyświetlanie w konsoli
Serial.print("Klawisz: ");
Serial.println(klawisz);
}
}
no problem taki że na tv wyświetlają się nie te literki.
z tego co wiem jest coś nie tak z interpretowaniem kodów wysyłanych przez klawiaturę bo na serial monitor wyświetlają się sześciany.
jakby ktoś pomógł to by było fajnie.
#include <font4x6.h>
#include <font6x8.h>
#include <font8x8.h>
#include <font8x8ext.h>
#include <fontALL.h>
#include <PS2Keyboard.h> // Do obsługi klawiatury PS/2
#include <TVout.h> // Do wyświetlania na TV
// Definicja pinów
#define CLK 3
#define DATA 8
// Inicjalizacja obiektów
PS2Keyboard keyboard;
TVout tv;
// Zmienne pomocnicze
char klawisz;
void setup() {
// Inicjalizacja klawiatury
keyboard.begin(8,3);
// Inicjalizacja TV
tv.begin(PAL, 128, 96); // Dostosuj rozdzielczość do możliwości TV
tv.clear_screen();
tv.select_font(font4x6);
Serial.begin(9600); // Inicjalizacja portu szeregowego dla debugowania (opcjonalne)
}
void loop() {
// Sprawdzanie czy jest dostępny klawisz
if (keyboard.available()) {
klawisz = keyboard.read();
// Wyświetlanie na TV
tv.print(0, 0, klawisz); // Wyświetla znak w lewym górnym rogu
// Debugowanie (opcjonalne) - wyświetlanie w konsoli
Serial.print("Klawisz: ");
Serial.println(klawisz);
}
}
no problem taki że na tv wyświetlają się nie te literki.
z tego co wiem jest coś nie tak z interpretowaniem kodów wysyłanych przez klawiaturę bo na serial monitor wyświetlają się sześciany.
jakby ktoś pomógł to by było fajnie.