• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Potrzebna optymalizacja kodu - program urósł za duży
#11
(01-01-2021, 23:33)Marecki napisał(a): Witam serdecznie i chcę poprosić o pomoc w poprawieniu kodu, jestem bardzo początkującym programistą Arduino i prawdę mówiąc to mój pierwszy projekt Smile który piszę używając przykładów z internetu. Przez co kod jest mało optymalny i niestety doszedłem do ściany bo skończyło się miejsce w pamięci Sad . Niestety na tym etapie nie umiem sobie z tym poradzić samodzielnie. Jeśli więc ktoś mógłby zerknąć na moje dzieło, byłbym bardzo wdzięczny.
Chciałbym aby ten program działał na Arduino UNO.

na początek użyj w Serial.print i lcd.print makro F !!! Zastąp wszędzie (ale tylko te gdzie jest tekst w cudzysłowiu " ", nie gdzie zmienne !!! chodzi o to :
zamiast tak : Serial.println("Writing headers to csv.txt");
z makrem   : Serial.println(F("Writing headers to csv.txt"));

podobnie tutaj: lcd.print("no SD card");
z makrem tak:  lcd.print(F("no SD card"));

oszczędzisz sporo bajtów pamięci RAM, Dołączam mój kod który demonstruje użycie pamięci programu (PROGMEM) oraz funkcja do monitorowanie wolego RAMU. Jeśli zrobisz sobie tak komunikaty, w pamięci programu nie w RAM to na taką ilość tego co masz w kodzie wyjdzie z 500bajtów, dostęp jest utrudniony ale przykład dobrze ilustruje. New() i delete() możesz sobie na początek darować, po prostu twórz statycznie bufor i do niego kopiuj.

PROGMEM, NEW & DELETE


Kod:
// --- funkcja wyświetla ilość wolnej pamięci dynamicznej RAM -----------------------------------------
void freeRAM()
{
  extern int __heap_start, *__brkval;
  int v;
  Serial.print(F("Wolna pamiec [bajty] : "));
  Serial.println( (int) &v - (__brkval == 0 ? (int) &__heap_start : (int) __brkval) ); 
}