19-04-2021, 14:39
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-04-2021, 16:45 przez 09pawel0898.)
Cześć, jestem nowy zarówno tu na forum, jak i w zabawie z Arduino.
Posiadam klona Arduino UNO, który chciałem aby posłużył mi do zrobienia zestawu przycisków/joysticków - czyli
zwykłego gamepada komunikującego się z komputerem poprzez interfejs USB.
Okazało się, że w przypadku Arduino UNO bądź NANO nie jest to takie łatwe, ponieważ nie posiadają chipa
ATmega32u4 który wspiera klasę HID. Nie można w tym wypadku bezpośrednio skorzystać ze znanej
biblioteki "Joystick.h". Z tego co przeczytałem aby osiągnąć pożądany efekt trzeba się pobawić w przeprogramowywanie firmware
chipa do komunikacji przez USB za pomocą programu Flip. Nie wiem co w przypadku klonów opartych na układzie CH340..
Zainspirowany pewnym filmikiem na youtube, napisałem malutką bibliotekę do arduino która obsługuje przyciski i joysticki oraz wysyła informacje o zmieniającym się ich stanie przez port szeregowy.
Do tego w C++ napisałem aplikację która śledzi ruch na porcie szeregowym, oraz pozwala bardzo szybko
oprogramować wszystkie podłączone do arduino komponenty, oraz emulować za ich pomocą przyciski
klawiatury bądź mysz - za pomocą joysticka.
Sądzę że całość spełniła moje oczekiwania, wystarczy pare linijek kodu w arduino oraz błyskawiczna konfiguracja komponentów
w programie i mamy działającego gamepada
Minusem aplikacji jest konieczność działania w tle.. np. gry.
Testowałem wykorzystanie procesora w Wiedźminie 3 , na moim sprzęcie(i7-6820hq) zwiększenie zużycia
wahało się w granicy 1%.
Linki do repozytoriów na githubie :
Biblioteka , Aplikacja
// Edit
Link do krótkiej prezentacji - Prezentacja
Chętnie poznam wasze opinie
Oraz ewentualnie inne rozwiązania problemu opisanego powyżej
Posiadam klona Arduino UNO, który chciałem aby posłużył mi do zrobienia zestawu przycisków/joysticków - czyli
zwykłego gamepada komunikującego się z komputerem poprzez interfejs USB.
Okazało się, że w przypadku Arduino UNO bądź NANO nie jest to takie łatwe, ponieważ nie posiadają chipa
ATmega32u4 który wspiera klasę HID. Nie można w tym wypadku bezpośrednio skorzystać ze znanej
biblioteki "Joystick.h". Z tego co przeczytałem aby osiągnąć pożądany efekt trzeba się pobawić w przeprogramowywanie firmware
chipa do komunikacji przez USB za pomocą programu Flip. Nie wiem co w przypadku klonów opartych na układzie CH340..
Zainspirowany pewnym filmikiem na youtube, napisałem malutką bibliotekę do arduino która obsługuje przyciski i joysticki oraz wysyła informacje o zmieniającym się ich stanie przez port szeregowy.
Do tego w C++ napisałem aplikację która śledzi ruch na porcie szeregowym, oraz pozwala bardzo szybko
oprogramować wszystkie podłączone do arduino komponenty, oraz emulować za ich pomocą przyciski
klawiatury bądź mysz - za pomocą joysticka.
Sądzę że całość spełniła moje oczekiwania, wystarczy pare linijek kodu w arduino oraz błyskawiczna konfiguracja komponentów
w programie i mamy działającego gamepada
Minusem aplikacji jest konieczność działania w tle.. np. gry.
Testowałem wykorzystanie procesora w Wiedźminie 3 , na moim sprzęcie(i7-6820hq) zwiększenie zużycia
wahało się w granicy 1%.
Linki do repozytoriów na githubie :
Biblioteka , Aplikacja
// Edit
Link do krótkiej prezentacji - Prezentacja
Chętnie poznam wasze opinie
Oraz ewentualnie inne rozwiązania problemu opisanego powyżej