• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przypisanie płytki Adruino do szkicu
#1
Witam
Czy jest możliwe przypisanie płytki Adruino do szkicu?
Pracuje na dwóch np. UNO i Nano, za każdym razem otwierając szkic muszę zmieniać płytkę.

Pozdrawiam
 
Odpowiedź
#2
Wręcz odwrotnie, ja do wszystkich płytek Arduino z procesorem Atmega328 wgrałem ten sam bootloader od UNO (NANO, PRO MINI, UNO, itp) i teraz już one wszystkie są "UNO". Jak masz jakiś problem z długim kablem to wymień na krótszy. Ten od UNO zajmuje mniej miejsca (500B<2000B), szybciej się wgrywa (115k>57k), czasami coś nie zajarzy, ale to już zależy od jakości kabla...

A tak po cichu, to Arduino też do tego doszło po paru latach i do NANO teraz jest ten sam bootloader co do UNO - w najnowszych wydaniach trzeba to mieć na uwadze, bo w Chinach ciągle wysyłają ze starym bootloaderem od NANO.
Za parę lat może tak będzie i dla PRO MINI?

A tak na poważnie to do wielu procków AVR jest bootloader ze stajni OPTIBOOT (to ten od UNO 512b objętości i 115k prędkości) - polecam.
Miło być decenianym https://buycoffee.to/kaczakat
 
Odpowiedź
#3
Albo przesiać się na PlatformIO.
Arduino zostało wymyślone po to, by robić dobrze jedną prostą rzecz – migać diodą. 
 
Odpowiedź
#4
(04-05-2019, 23:20)kaczakat napisał(a): A tak na poważnie to do wielu procków AVR jest bootloader ze stajni OPTIBOOT...
Wiem, kiedyś używałem.
Programuje KMII Big Grin 
Programuje też - ESP8255, ESP32 i wtedy to już nie jest takie śmieszne.


Cytat:Albo przesiać się na PlatformIO.

Przymierzam się, ale mam wiele projektów napisanych w Arduino.
I problemik z bibliotekami.
 
Odpowiedź
#5
biblioteki to nie problem ręcznie się dodaje łatwo do każdego szkicu szkic też łatwo się przenosi to właśnie najbardziej mnie wkurzało w arduniowym dlatego się przesiadłem pracujesz nad szkicem po 3 miesiącach aktualizacji biblioteki otwierasz swój dawny szkic a tu klops nie działa bo w bibliotece coś zmienili szlak trafiało bo nieraz aktualizacje potrafiły być klika razy dziennie dlatego się przesiadłem bo biblioteka jest na sztywno wiesz że jak po roku to otworzysz to nadal działa a pisanie tam bułka z masłem i od razu podpowiedzi sporo plusów...

Jedyny problem to jak pracujesz jednocześnie nad dwoma szkicami esp32 esp8266 nie ma wyboru portu na stałe działa z automatu że musi być podłączone tylko jedno urządzenie lub wybierasz port przez pisanie komendy.
Arduino zostało wymyślone po to, by robić dobrze jedną prostą rzecz – migać diodą. 
 
Odpowiedź
#6
Dla Arduino IDE do wyboru jest mnóstwo:
- ATMEL STUDIO
- MS Visual + wtyczka Arduino
- Eclipse z wtyczką Arduino
- Eclipse jako gotowiec ze wszystkim - Sloeber
- No i Platformio, jest tym dla MS Visual Studio czym Sloeber dla Eclipse
Pewnie są i jeszcze inne, jakieś wersje klockowe a la Lego, online, na Androida. W Arduino IDE zdarza się, że mam otwartych 50 szkicy i komp jeszcze daje radę, póki proste i pojedyncze to jest dla mnie najlepsze. I tylko tu chyba można stworzyć projekt dla UNO zmienić na ESP, port COM, skompilować i wgrać. Albo to co robię częściej, wstawiam dyrektywy kompilacji warunkowej dla załączanych bibliotek/fragmentów kodu i raz kod wgrywam do ESP8266, a raz do ESP32.
Miło być decenianym https://buycoffee.to/kaczakat
 
Odpowiedź
#7
No jeszcze dodam że w przypadku alternatywnego nie trzeba wgrywać ręcznie bibliotek do płytek szukasz jaka cię interesuje a program sam pobierze jak ma na liście potrzebne jest tylko połączenie z internetem tylko przy tworzeniu projektu..

No i druga sprawa jaką zauważyłem miedzy Platformio a Araduino IDE to że po komplikacji są "lżejsze"
Arduino zostało wymyślone po to, by robić dobrze jedną prostą rzecz – migać diodą. 
 
Odpowiedź
#8
To co jest lżejsze raczej nie zależy od platformy, tylko jak są ustawione parametry kompilacji i od kompilatora. Nie będę tego testował, kiedyś sprawdzałem i nie było różnicy w takich samych prostych programach w C i C++ na Arduino (w sensie kod był skopiowany z C do pliku Arduino, wywalony setup i loop, żadnych bibliotek). Tym bardziej zdziwiłbym się jakby były różnice w zakresie C++ w obrębie różnych IDE Arduino, to tylko różne edytory. Bardziej skomplikowane trudniej porównać, bo jedna biblioteka ma taki, a druga inny bufor, różną komplikację funkcji. Generalnie biblioteki w Arduino są bardziej uniwersalne i to kosztuje plac we flash. I jeśli chodzi o biblioteki to też, jak ktoś woli można mieć w każdym szkicu osobną. Aktualizację bibliotek robię jak potrzebuję. Ja wolę mieć wspólne do wszystkich, ale niektóre projekty mają swoją strukturę ze swoimi bibliotekami.
Miło być decenianym https://buycoffee.to/kaczakat
 
Odpowiedź
#9
(05-05-2019, 23:39)Jarewa0606 napisał(a): racujesz nad szkicem po 3 miesiącach  aktualizacji biblioteki otwierasz swój dawny szkic a tu klops nie działa bo w bibliotece coś zmienili szlak trafiało bo nieraz aktualizacje potrafiły być klika razy  dziennie
C to C zamiast <> użyj "" no i oczywiście umieść biblioteki w odpowiednim miejscu.


PS
Arduino padło ofiarą własnego sukcesu tak jak to dzieje się z Elektroda, Forbotem i innymi forami.
 
Odpowiedź
  


Skocz do:


Przeglądający: 1 gości