• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stacja pogody Wemos D1 mini (ESP-NOW vs. SIM800l)
#1
Witajcie,

jestem początkującym w arduino, jest to też pierwszy mój post na forum. Jakiś czas temu zakupiłem trochę modułów i tak grzecznie czekały do tego momentu, kiedy mam nieco więcej czasu.



Do rzeczy...



Na warsztat wziąłem pierwszy projekt, który przyda mi się w przydomowej winnicy.



Założenia:




Stacja Pogodowa (zlokalizowana ok. 50-60m od domu)

  • zasilanie: panel solarny 6v/5w; tp4056 (do wylutowania diody); 2x18650,
  • serce układu: WEMOS D1 mini,
  • 1xDS18B20 waterproof to pomiaru temp. atmosferycznej (w obudowie radiacyjnej),
  • 1xDS18B20 waterproof do pomiaru temp. gleby (głębokość 30cm),
  • pomiar wilgotności - ? tutaj zastanawiam się czy DHT22 umieszczony w obudowie radiacyjnej czujnika temp. zda egzamin?

Zbieranie danych
tutaj wstępnie rozważam dwie koncepcje:

  1. bramka z WEMOS D1 (połączenie stacji meteo z bramką po ESP NOW) + ESP-32 WROOM32 do przekazywania danych przez domowe WIFI do Thingspeak.
  2. lub - zakładam że prostszy wariant - bez bramki, tj. w stacji pogodowej dodaje SIM800L i poprzez GPRS przekazuje dane do Thingspeak.
Wczoraj poległem na wariancie 1. - korzystając z tego poradnika:
https://www.instructables.com/An-ESP-Now...r-Station/
oraz tego sketcha:
ESP-Now/espnow-sensor-bme280.ino at master · HarringayMakerSpace/ESP-Now · GitHub
nie potrafię podmienić danych dot. BME280 pod dwa czujniki DS18B20, gdzie będą podpięte odpowiednio pod D4 i D5.

Czy ktoś z Was przygotował podobny projekt i byłby w stanie podzielić się gotowym skryptem? Czy od razu lepiej zaopatrzyć się w SIM800L - bo będzie to prostszy wariant dla początkującego?

Gorącą prośba o wsparcie.

Pozdr!
 
Odpowiedź
#2