• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tworzenie własnej biblioteki
#1
Dzień dobry Smile

Zacząłem "zabawę" z Arduino, doszedłem do etapu tworzenia własnej biblioteki i trochę utknąłem.

Generalnie zasady znam, jak powinny się nazywać pliki, gdzie umieszczone, konstrukcję. Nie wiem natomiast jak zrobić bibliotekę rozszerzającą inną już używaną.

Przykład:
używam biblioteki LiquidCrystal_I2C.h.

ustawiam np.:
LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 2, 1, 0, 4, 5, 6, 7, 3, POSITIVE);
lcd.begin(16, 2);

i wszystko działa.

Ale chciałbym stworzyć własną bibliotekę, która da mi dostępne inne funkcje, napisane przez mnie (np. załadowanie jakiegoś znaku i wyświetlenie). 
Jak powinna wyglądać klasa, metody w mojej nowej bibliotece, jak przekazać do niej klasę lcd, żeby można było się komunikować z wyświetlaczem.

Nie wiem czy napisałem fachowo Sad. Ale jeżeli ktoś mógłby mi wytłumaczyć, to byłbym wdzięczny Smile

pozdrawiam  
M.
 
Odpowiedź
#2
Oczywiście że jest możliwość ale porywasz się siekierą na słonce..  Ale jak chcesz być uparty to wystarczy się zapoznać z notą  np. HD44780 i zrobić coś własnego..
Arduino zostało wymyślone po to, by robić dobrze jedną prostą rzecz – migać diodą. 
 
Odpowiedź
#3
Być może.
Ale na stworzenie od podstaw czegoś nowego to nie mam na tyle wiedzy Sad

Od czegoś trzeba zacząć Smile
 
Odpowiedź
  


Skocz do:


Przeglądający: 1 gości