18-10-2020, 15:54
Dzień dobry
Zacząłem "zabawę" z Arduino, doszedłem do etapu tworzenia własnej biblioteki i trochę utknąłem.
Generalnie zasady znam, jak powinny się nazywać pliki, gdzie umieszczone, konstrukcję. Nie wiem natomiast jak zrobić bibliotekę rozszerzającą inną już używaną.
Przykład:
używam biblioteki LiquidCrystal_I2C.h.
ustawiam np.:
LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 2, 1, 0, 4, 5, 6, 7, 3, POSITIVE);
lcd.begin(16, 2);
i wszystko działa.
Ale chciałbym stworzyć własną bibliotekę, która da mi dostępne inne funkcje, napisane przez mnie (np. załadowanie jakiegoś znaku i wyświetlenie).
Jak powinna wyglądać klasa, metody w mojej nowej bibliotece, jak przekazać do niej klasę lcd, żeby można było się komunikować z wyświetlaczem.
Nie wiem czy napisałem fachowo . Ale jeżeli ktoś mógłby mi wytłumaczyć, to byłbym wdzięczny
pozdrawiam
M.
Zacząłem "zabawę" z Arduino, doszedłem do etapu tworzenia własnej biblioteki i trochę utknąłem.
Generalnie zasady znam, jak powinny się nazywać pliki, gdzie umieszczone, konstrukcję. Nie wiem natomiast jak zrobić bibliotekę rozszerzającą inną już używaną.
Przykład:
używam biblioteki LiquidCrystal_I2C.h.
ustawiam np.:
LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 2, 1, 0, 4, 5, 6, 7, 3, POSITIVE);
lcd.begin(16, 2);
i wszystko działa.
Ale chciałbym stworzyć własną bibliotekę, która da mi dostępne inne funkcje, napisane przez mnie (np. załadowanie jakiegoś znaku i wyświetlenie).
Jak powinna wyglądać klasa, metody w mojej nowej bibliotece, jak przekazać do niej klasę lcd, żeby można było się komunikować z wyświetlaczem.
Nie wiem czy napisałem fachowo . Ale jeżeli ktoś mógłby mi wytłumaczyć, to byłbym wdzięczny
pozdrawiam
M.