• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ustawianie daty na ds3231 RTC
#1
Witam!

Jestem początkującym więc proszę o wyrozumiałość. Mam podstawową wiedzę o Arduino lecz porykam się z problemem dotyczącym programu. Robię projekt oparty na Arduino UNO polegający na wyświetlaniu  czasu i daty oraz po kliknięciu przycisku, temperatury. Program działa lecz jest jeden problem. Przerabiałem to sam i czas jest ustawiony z komputera, więc gdy odłączam od prądu to zegar się resetuje i pokazuje godzinie o której wgrałem program. Chciałbym mieć możliwość ustawienia daty przy pomocy tact switchy. Starałem się sam przerobić program lecz nie udawało mi się to. Proszę o pomoc. Tu podaje program.
Kod:
#include <OneWire.h>
#include <DallasTemperature.h>
#include <RTClib.h>
#include <Wire.h>
#include <LiquidCrystal_I2C.h>

OneWire oneWire(A3); //Podłączenie do A5
DallasTemperature sensors(&oneWire); //Przekazania informacji do biblioteki

DateTime now;
char daysOfTheWeek[7][12] = {"Ndz", "Pon", "Wt", "Sr", "Czw", "Pt", "Sob"};

RTC_DS3231 rtc;
LiquidCrystal_I2C lcd(0x3F, 16, 2);
void showDate(void);
void showTime(void);
void showDay(void);


int przycisk = 6;


void setup ()
{
 Serial.begin(9600);
 pinMode(przycisk, INPUT_PULLUP);
 lcd.begin();
 lcd.backlight();
 sensors.begin();

 if (! rtc.begin())
 {
   Serial.println("Couldn't find RTC Module");
   while (1);
 }

 if (rtc.lostPower())
 {
   Serial.println("RTC lost power, lets set the time!");
   rtc.adjust(DateTime(F(__DATE__), F(__TIME__)));
 }
 rtc.adjust(DateTime(F(__DATE__), F(__TIME__)));
}

void loop ()
{

 if(digitalRead(przycisk)== LOW)
 {
   lcd.clear();
   sensors.requestTemperatures();
   lcd.setCursor(0, 0);
   lcd.print("Temp: ");
   lcd.print(sensors.getTempCByIndex(0));
   delay(4500);
   lcd.clear();
 
 }
 now = rtc.now();