Tablica w zakładce - Wersja do druku +- Arduino Polska Forum (https://forum.arduinopolska.pl) +-- Dział: Korzystanie z Arduino (https://forum.arduinopolska.pl/dzial-korzystanie-z-arduino) +--- Dział: Programowanie w Arduino (https://forum.arduinopolska.pl/dzial-programowanie-w-arduino) +--- Wątek: Tablica w zakładce (/watek-tablica-w-zak%C5%82adce) |
Tablica w zakładce - ANT - 14-03-2020 Witam, Potrzebuję umieścić tablicę lub kilka tablic w zakładce IDE Arduino. Kiedy tablica znajduje się w głównej zakładce IDE wszystko działa dobrze: Natomiast, gdy umieszczę tablicę w zakładce pojawia się problem: Jak zrobić aby można było odczytywać zawartość tablicy, która umieszczona jest w zakładce? Pzdr. RE: Tablica w zakładce - Jarewa0606 - 14-03-2020 Nie możesz tak, zakładki to taki drugi program możesz się odwołać do funkcji tylko poleceniem xxx(); zmienne trzymamy w tym co się wykonuje... Zakładki powstały tylko aby ułatwić dzielić program RE: Tablica w zakładce - ANT - 14-03-2020 Potrzebuję kilku dużych tablic i nie chciałbym ich umieszczać bezpośrednio w głównej zakładce. Może zaproponujecie jakieś inne rozwiązanie? Może jakaś biblioteka lub coś innego... Jak to zrobić aby miało to ręce i nogi i aby nie zaśmiecać głównej zakładki? RE: Tablica w zakładce - Jarewa0606 - 14-03-2020 Mi się wydaje ze lepszy był by "Plik nagłówkowy" A później tylko do niego sie odwołaj "#include "nazwaPliku.h" Oczywiście plik musi być w tym samym katalogu co program.. Robisz to tak sam tylko w nazwie daj "zakładka.h" i później się do niej odwołaj #include "zakladka.h" RE: Tablica w zakładce - ANT - 14-03-2020 WIELKIE DZIĘKI! Działa :} RE: Tablica w zakładce - Robson Kerman - 14-03-2020 Z ArduinoIDE nigdy nie korzystałem, ale myślę że najlepiej to zrobić jak Jarewa pisze, albo spróbuj tablicę umieścić w funkcji, która zwróci konkretny jej element. Kod: int tablica(int x){ A w zakładce głównej: Kod: int wartosc = tablica(3); edit: O widzę że się udało sposobem klasycznym. Gratuluję postępów. RE: Tablica w zakładce - Jarewa0606 - 15-03-2020 A jeszcze coś dodam bo warto wspomnieć duże zmienne trzymamy w pamięci flash wiec zdefiniowana tablica powinna wyglądać const int tablica[] PROGMEM = { Ardunio ma mało pamięci RAM wiec warto oszczędzać... |