09-12-2017, 16:33
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-12-2017, 18:13 przez CEO.
Powód edycji: Używamy znaczników [code]!
)
O dziękuje, już wiem od czego zacząć. Napisałem program do poruszania serwem(w sensie ono obraca się jedną i w drugą stronę i właśnie nie wiem jak wplatać w to wszystko te krańcówki). Bo na początek chciałbym to zrobić na przycisk. W sensie nacisnę przycisk roleta jedzie w górę dotyka krańcówki i się zatrzymuje jeżeli drugi raz nacisnę przycisk to roleta jedzie w dół dotyka krańcówki i staje. Tylko mam problem, na początek chciałbym zaprogramować taki ruch serwomechanizmem gdy podłącze zasilanie nic się nie dzieje naciskam przycisk serwo obraca się w jedną stronę ponownie klikam zatrzymuje się i po ponownym wciśnięciu obraca się w drugą stronę. I to bym na sam początek chciał zrobić (na płytce stykowej), to już był by dla mnie sukces.
Aa i tutaj kod od czego zacząłem:
Aa i tutaj kod od czego zacząłem:
Kod:
#include "Servo.h"
Servo serwomechanizm;
int pozycja = 180; //jeżeli ustawie 0 to się kręci w przeciwną stronę
void setup() {
serwomechanizm.attach(3);
}
void loop() {
serwomechanizm.write(pozycja);
}