10-03-2020, 09:25
Typedef, to pozostałość po C.
Ale może wytłumaczę od początku.
struct Nadawanie {
unsigned int PMZad ;
float WilgWew = 0;
float TempWew = 0 ;
};
Stworzyliśmy strukturę typu Nadawanie.
Teraz możemy definiować i/lub deklarować obiekty typu Nadawanie, na przykład tak:
Nadawanie DaneDoWyslania;
Możemy też zdefiniować ty strukturalny od razu definiując zmienną/zmienne tego typu:
struct Nadawanie {
unsigned int PMZad ;
float WilgWew = 0;
float TempWew = 0 ;
} DaneDoWyslania;
Można też stwożyć obiekt struktury anonimowej:
struct {
unsigned int PMZad ;
float WilgWew = 0;
float TempWew = 0 ;
} DaneDoWyslania;
Definicja obiektu dla dwóch pierwszych struktur będzie wyglądać jak wyżej napisałem:
Nadawanie DaneDoWyslania;
Ale w C będzie to wyglądać tak:
struct Nadawanie DaneDoWyslania;
I żeby się tego pozbyć, użyjemy słowa kluczowego typedef:
typedef struct Nadawanie {
unsigned int PMZad ;
float WilgWew = 0;
float TempWew = 0 ;
};
Wyłuskiwanie pól zależy, czy pracujemy na wskaźnikach, czy nie, ale to temat przy innym piwie.
Ale może wytłumaczę od początku.
struct Nadawanie {
unsigned int PMZad ;
float WilgWew = 0;
float TempWew = 0 ;
};
Stworzyliśmy strukturę typu Nadawanie.
Teraz możemy definiować i/lub deklarować obiekty typu Nadawanie, na przykład tak:
Nadawanie DaneDoWyslania;
Możemy też zdefiniować ty strukturalny od razu definiując zmienną/zmienne tego typu:
struct Nadawanie {
unsigned int PMZad ;
float WilgWew = 0;
float TempWew = 0 ;
} DaneDoWyslania;
Można też stwożyć obiekt struktury anonimowej:
struct {
unsigned int PMZad ;
float WilgWew = 0;
float TempWew = 0 ;
} DaneDoWyslania;
Definicja obiektu dla dwóch pierwszych struktur będzie wyglądać jak wyżej napisałem:
Nadawanie DaneDoWyslania;
Ale w C będzie to wyglądać tak:
struct Nadawanie DaneDoWyslania;
I żeby się tego pozbyć, użyjemy słowa kluczowego typedef:
typedef struct Nadawanie {
unsigned int PMZad ;
float WilgWew = 0;
float TempWew = 0 ;
};
Wyłuskiwanie pól zależy, czy pracujemy na wskaźnikach, czy nie, ale to temat przy innym piwie.
Jeśli masz problem z kodem lub sprzętem, zadaj pytanie na forum. Nie odpowiadam na PW, jeśli nie dotyczą one spraw forum lub innych tematów prywatnych.