• Witaj na Forum Arduino Polska! Zapraszamy do rejestracji!
  • Znajdziesz tutaj wiele informacji na temat hardware / software.
Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gamepad Joystic na 10bit - czy to możliwe? Pro Micro
#1
Witam mam pytanie odnoscnie arduino pro micro. W specyfikacji jest napisane ze obsługuje analogi na 10bitach. 
Odpalam sobie przygotowany przez kogoś KOD
Jednak on działa na 8bitach czyli mam zakres 0-255, 
int mapped = map(pot,0,1023,0,255);
czy da się użyć ten moduł na większym zakresie 0-1023 ??

Pozdrawiam.
 
Odpowiedź
#2
No da się tylko po co zamieniać 10 na 8

// int mapped = map(pot,0,1023,0,255); odznaczasz tą linijkę ( funkcja mapuje 1-wszy zakres na 2-gi )

skoro możesz dać 10bit bez mapowania

int mapped = pot ; // dajesz taką

i w takim przypadku "mapped" będzie miał jak "pot" od 0 do 1023
Ważne aby robić co się lubi albo lubić co się robi .
Arduino UNO, TINY, PRO MINI
Pomoc nagradzamy punktami reputacji Wink
 
Odpowiedź
#3
Próbowałem tak wtedy faktycznie mam zakres 0-1023 tylko finalnie we właściwościach pada dzieli on go na 4 po 256 i w efekcie końcowym jak obracam potencjometr (10k) jeden raz od lewej do prawej uzyskuje tak jakby 4 obroty
[Obrazek: pad.gif?dl=0]
 
Odpowiedź
#4
To znaczy że problem jest po stronie kompa a nie arduino
Ważne aby robić co się lubi albo lubić co się robi .
Arduino UNO, TINY, PRO MINI
Pomoc nagradzamy punktami reputacji Wink
 
Odpowiedź
#5
(23-02-2017, 19:12)JasQ napisał(a): To znaczy że problem jest po stronie kompa a nie arduino

To znaczy jaki?
 
Odpowiedź
#6
Przyjmuje dane z rozdzielczością 8 bit
Ważne aby robić co się lubi albo lubić co się robi .
Arduino UNO, TINY, PRO MINI
Pomoc nagradzamy punktami reputacji Wink
 
Odpowiedź
  


Skocz do:


Przeglądający: 1 gości