ADAFRUIT TRINKET
INSTALACJA OPROGRAMOWANIA, PODŁĄCZENIE DO KOMPUTERA, ZMIANY W SYSTEMIE WINDOWS W CELU ROZPOZNANIA URZĄDZENIA USB, INSTALACJA OPROGRAMOWANIA NA ADAFRUIT TRINKET
1.1 Pierwszym i najważniejszym krokiem jest zainstalowanie oprogramowania ARDUINO IDE. Oprogramowanie możemy znaleźć na stronie producenta.
1.1 Po zainstalowaniu programu włączamy go i sprawdzamy czy :
- W Narzędziach sprawdzamy czy mamy w Programatorze USBtinyISP, jeśli tak to go ustawiamy. Musimy ściągnąć sterowniki usbtinyisp_win_driver_v1.10 – wystarczy wpisać to w google i wyskoczy nam download.
1.2 Wypakowujemy plik programem Winrar lub podobnym.
Wchodzimy w menadżer urządzeń odszukujemy „trinket” – będzie świecił z żółtym wykrzyknikiem. Klikamy na niego prawym przyciskiem myszy à Aktualuzuj oprogramowanie sterownika ... àPrzeglądaj mój komputer w poszukiwaniu oprogramowania à wybieramy wypakowany folder ( tam gdzie go wypakowaliście J )
- W Narzędziach sprawdzamy czy mamy w Programatorze USBtinyISP, jeśli tak to go ustawiamy. Musimy ściągnąć sterowniki usbtinyisp_win_driver_v1.10 – wystarczy wpisać to w google i wyskoczy nam download.
1.2 Wypakowujemy plik programem Winrar lub podobnym.
Wchodzimy w menadżer urządzeń odszukujemy „trinket” – będzie świecił z żółtym wykrzyknikiem. Klikamy na niego prawym przyciskiem myszy à Aktualuzuj oprogramowanie sterownika ... àPrzeglądaj mój komputer w poszukiwaniu oprogramowania à wybieramy wypakowany folder ( tam gdzie go wypakowaliście J )
Po tym zabiegu Trinket powinien zacząć być widoczny dla waszego komputera, jeśli nie to trzeba zrobić jeszcze jeden mały zabieg, co również w moim przypadku się zdarzyło :
Start à Uruchom àgpedit.msc à(po lewej ) konfiguracja użytkownika àszablony administracyjneàsystem à Instalacja sterowników à(po prawej) kliknij prawym przyciskiem na Podpisywanie kodu dla sterowników urządzeń -> edycja
Wyświetli się nowe okno nazwane Podpisywanie kodu dla sterowników urządzeń
Mamy 3 opcje do wyboru :
Nie Skonfigurowano
Włączone – Ta Opcja ma byc zaznaczona
Wyłączone
DODATKOWO niżej po lewej stronie mamy „Kiedy system Windows wykryje plik sterownika bez podpisu cyfrowego”
Ignoruj – wybieramy ignoruj
Ostrzegaj
Zablokuj
Klikamy Zastosuj i RESTARTUJEMY NASZ KOMPUTER.
Po tym Zabiegu nasz Trinket powinien widzieć sterowniki i Komputer powinien widzieć nasz Trinket J
Start à Uruchom àgpedit.msc à(po lewej ) konfiguracja użytkownika àszablony administracyjneàsystem à Instalacja sterowników à(po prawej) kliknij prawym przyciskiem na Podpisywanie kodu dla sterowników urządzeń -> edycja
Wyświetli się nowe okno nazwane Podpisywanie kodu dla sterowników urządzeń
Mamy 3 opcje do wyboru :
Nie Skonfigurowano
Włączone – Ta Opcja ma byc zaznaczona
Wyłączone
DODATKOWO niżej po lewej stronie mamy „Kiedy system Windows wykryje plik sterownika bez podpisu cyfrowego”
Ignoruj – wybieramy ignoruj
Ostrzegaj
Zablokuj
Klikamy Zastosuj i RESTARTUJEMY NASZ KOMPUTER.
Po tym Zabiegu nasz Trinket powinien widzieć sterowniki i Komputer powinien widzieć nasz Trinket J
1.1 [u]Kolejną rzeczą jest wgranie biblioteki do naszego Menadżera płytek w Arduino IDE.[/u]
Jest to bardzo proste ( jak już ktoś to zrobił ), ale dla osoby zaczynającej zabawe może być to problem, ze względu, że nie wie gdzie szukać takiej biblioteki.
Wszystkie biblioteki można znaleźć na :
https://github.com/arduino/Arduino/wiki/...pport-urls
Wchodzimy więc na stronę, szukamy dokładnie tego linku :
https://adafruit.github.io/arduino-board...index.json
Otwieramy Plik àPreferencje
Wszystkie biblioteki można znaleźć na :
https://github.com/arduino/Arduino/wiki/...pport-urls
Wchodzimy więc na stronę, szukamy dokładnie tego linku :
https://adafruit.github.io/arduino-board...index.json
Otwieramy Plik àPreferencje
Wklejamy link w miejsce zaznaczone na niebiesko ( już w moim przypadku ten link jest wklejony J )
Dajemy Ok
Następnie wchodzimy w Narzędzia à Płyta: „jakaś tam „ àMenadżer płytek ...
W zakładce „Wpisz” wybieramy Contributed i wyszukujemy Adafruit AVR Boards by Adafruit, po czym Klikamy Instaluj J ( w moim przypadku jest błąd pobierania, bo ta biblioteka jest już zainstalowana J )
Restartujemy program, komputera nie trzeba. Po włączeniu programu ponownie w zakładce „Płyta :” Powinny nam się pojawić różne Trinkety J
Jeśli masz Adafruit Trinket – wybierasz Trinket 8Mh
Jeśli Trinket Pro – musisz spojrzeć jakie masz, bo jeszcze takowego nie miałem w ręku
Nie zapominamy, że w programatorze ma być ustawione USBtinyISP !
1.1 Po tych wszystkich zabiegach które wykonywałem pojawił się największy problem. Miałem napisany kod, dobrze skompilowany, żadnych błędów.
Mimo tego wyskakiwał błąd który mówił, że Komputer nie może się połączyć z Trinketem, przez co nie może wgrać programu.
Przyczyną jest to, że BOOTLOADER wgrany na Trinket nie potrafi się sam załadować
Trzeba go załadować ręcznie, wciskając po prostu guzik resetu lub odłączając i przyłączając trinket do gniazda USB ponownie.
Restartujemy program, komputera nie trzeba. Po włączeniu programu ponownie w zakładce „Płyta :” Powinny nam się pojawić różne Trinkety J
Jeśli masz Adafruit Trinket – wybierasz Trinket 8Mh
Jeśli Trinket Pro – musisz spojrzeć jakie masz, bo jeszcze takowego nie miałem w ręku
Nie zapominamy, że w programatorze ma być ustawione USBtinyISP !
1.1 Po tych wszystkich zabiegach które wykonywałem pojawił się największy problem. Miałem napisany kod, dobrze skompilowany, żadnych błędów.
Mimo tego wyskakiwał błąd który mówił, że Komputer nie może się połączyć z Trinketem, przez co nie może wgrać programu.
Przyczyną jest to, że BOOTLOADER wgrany na Trinket nie potrafi się sam załadować
Trzeba go załadować ręcznie, wciskając po prostu guzik resetu lub odłączając i przyłączając trinket do gniazda USB ponownie.
W tym samym czasie, gdy świeci czerwona dioda, mamy jakieś 10 sekund na kliknięcie „Wgraj” aby wgrać nasz program na mikrokontroler. Gdy czerwona dioda przestanie świecić trzeba zresetować kolejny raz i mamy kolejne 10 sekund J
Wgrywamy nasz napisany program na Diode, Neopixelring czy na cokolwiek innego i zaczynamy zabawę J - od tego miejsca już tylko od kodu zależy czy wasz projekt będzie dział J
Jeśli temat się spodoba i będziecie Chcieli to mogę pokazać swój pierwszy projekt z NeoPixel Ringiem
Pozdrawiam Serdecznie
Mizu
Wgrywamy nasz napisany program na Diode, Neopixelring czy na cokolwiek innego i zaczynamy zabawę J - od tego miejsca już tylko od kodu zależy czy wasz projekt będzie dział J
Jeśli temat się spodoba i będziecie Chcieli to mogę pokazać swój pierwszy projekt z NeoPixel Ringiem
Pozdrawiam Serdecznie
Mizu