01-11-2017, 14:36
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2017, 13:24 przez CEO.
Powód edycji: Używamy znaczników [code]!
)
Witam,
Jestem nowy. Potrzebuję pomocy w kodzie sketch-u. W tym kodzie potrzebuję aby zamiast 1 potencjometru podłączyć 1 przycisk czy jest taka możliwość? na tym kodzie mogę zaprogramować 13 przycisków a potrzebuję 14 :
Jestem nowy. Potrzebuję pomocy w kodzie sketch-u. W tym kodzie potrzebuję aby zamiast 1 potencjometru podłączyć 1 przycisk czy jest taka możliwość? na tym kodzie mogę zaprogramować 13 przycisków a potrzebuję 14 :
Kod:
#include <Bridge.h>
#include <BridgeClient.h>
#include <BridgeServer.h>
#include <BridgeSSLClient.h>
#include <BridgeUdp.h>
#include <Console.h>
#include <FileIO.h>
#include <HttpClient.h>
#include <Mailbox.h>
#include <Process.h>
#include <YunClient.h>
#include <YunServer.h>
#include <Keypad.h>
#include "UnoJoy.h"
void setup(){
setupPins();
setupUnoJoy();
}
void loop(){
// Always be getting fresh data
dataForController_t controllerData = getControllerData();
setControllerData(controllerData);
}
void setupPins(void){
// Set all the digital pins as inputs
// with the pull-up enabled, except for the
// two serial line pins
for (int i = 2; i <= 12; i++){
pinMode(i, INPUT);
digitalWrite(i, HIGH);
}
pinMode(A4, INPUT);
digitalWrite(A4, HIGH);
pinMode(A5, INPUT);
digitalWrite(A5, HIGH);
}
dataForController_t getControllerData(void){
// Set up a place for our controller data
// Use the getBlankDataForController() function, since
// just declaring a fresh dataForController_t tends
// to get you one filled with junk from other, random
// values that were in those memory locations before
dataForController_t controllerData = getBlankDataForController();
// Since our buttons are all held high and
// pulled low when pressed, we use the "!"
// operator to invert the readings from the pins
controllerData.triangleOn = !digitalRead(2);
controllerData.circleOn = !digitalRead(3);
controllerData.squareOn = !digitalRead(4);
controllerData.crossOn = !digitalRead(5);
controllerData.dpadUpOn = !digitalRead(6);
controllerData.dpadDownOn = !digitalRead(7);
controllerData.dpadLeftOn = !digitalRead(8);
controllerData.dpadRightOn = !digitalRead(9);
controllerData.l1On = !digitalRead(10);
controllerData.r1On = !digitalRead(11);
controllerData.selectOn = !digitalRead(12);
controllerData.startOn = !digitalRead(A4);
controllerData.homeOn = !digitalRead(A5);
// Set the analog sticks
// Since analogRead(pin) returns a 10 bit value,
// we need to perform a bit shift operation to
// lose the 2 least significant bits and get an
// 8 bit number that we can use
controllerData.leftStickX = analogRead(A0) >> 2;
controllerData.leftStickY = analogRead(A1) >> 2;
controllerData.rightStickX = analogRead(A2) >> 2;
controllerData.rightStickY = analogRead(A3) >> 2;
// And return the data!
return controllerData;
}